Aktualizacja: 11.02.2015 05:00 Publikacja: 11.02.2015 05:00
Foto: Fotorzepa, Jakub Ostałowski
W wielu małych gminach ze względu na relatywnie niewielką liczbę operacji finansowych praktykuje się prowadzenie jednego rachunku bankowego, potocznie określanego jako „wspólny rachunek bankowy budżetu i urzędu jst". Faktycznie rachunek bankowy, o którym mowa, jest rachunkiem podstawowym jednostki samorządu terytorialnego, jak określają go przepisy prawa finansowego. Ten rachunek bankowy w ewidencji księgowej odpowiada rachunkowi budżetu. Natomiast urząd jst w opisanej sytuacji jest pozbawiony odrębnego rachunku bieżącego, a wszystkie operacje dochodów i wydatków budżetowych realizowane za pośrednictwem urzędu gminy przeprowadza się na rachunku pod- stawowym jednostki samorządu terytorialnego. Taka organizacja gospodarki finansowej jest zgodna z przepisami prawa finansowego, ale nastręcza problemów w prowadzeniu ewidencji księgowej, wykonywanej w oddzielnych księgach rachunkowych dla budżetu i urzędu.
Co tydzień aktualne i wybrane wskaźniki, stawki i limity podatkowe - praktyczne narzędzie w pracy księgowego, do...
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas