Firmowe zasady rozliczania podróży służbowych mogą uprościć kwestie podatkowo-księgowe

Pracodawcy nie są świadomi możliwości ustanowienia warunków wypłacania należności z tytułu wykonywania przez pracowników obowiązków poza miejscem pracy np. w regulaminie wynagradzania. Może to uprościć kwestie podatkowo-księgowe.

Publikacja: 30.11.2016 06:00

Firmowe zasady rozliczania podróży służbowych mogą uprościć kwestie podatkowo-księgowe

Foto: 123RF

Podróże służbowe i związane z nimi rozliczenia oraz kwestie księgowo-podatkowe sprawiają wiele trudności zarówno pracodawcom, ale także samym pracownikom. Problemem w podróżach służbowych jest prawidłowo określona hierarchia przepisów, a w zasadzie brak jej uregulowania. Dlatego przed przystąpieniem do ujęcia księgowego podróży służbowych w księgach skupmy się na podstawach prawnych jej rozliczenia.

Podstawa prawna

Pozostało 95% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania
Rachunkowość
Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Rachunkowość
Audyt: ocena systemu kontroli jest odrębną usługą
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska