Aktualizacja: 23.11.2016 05:50 Publikacja: 23.11.2016 05:50
Foto: 123RF
W październiku 2016 roku weszła w życie (nowa) ustawa z 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (DzU poz. 831; dalej: ustawa), która umożliwia znacznie szerszemu gronu przedsiębiorstw uzyskanie białych certyfikatów w związku z przeprowadzonymi inwestycjami poprawiającymi efektywność energetyczną. Na mocy starej ustawy, obowiązującej do 1 października 2016 roku, okresowo przeprowadzane były przetargi, po których rozstrzygnięciu białe certyfikaty otrzymywała jedynie część wnioskodawców, czyli te podmioty, które wykazały najlepsze efekty swoich inwestycji. Pod rządami nowych regulacji białe certyfikaty przyznawane są na podstawie wniosku. To oznacza, że przedsiębiorstwo spełniające wszystkie wymagania wynikające z ustawy otrzyma ww. prawa. Tym samym, wsparcie zostanie przyznane nie tylko najlepszym podmiotom, ale również wszystkim pozostałym spełniającym warunki. Takie rozwiązanie jest dużo bardziej korzystne – spowoduje, że wzrośnie liczba podmiotów, które będą korzystały z tej pomocy. W najbliższym czasie można się więc spodziewać, że prawidłowość ujęcia białych certyfikatów w księgach rachunkowych przedsiębiorstw może stać się powszechnym problemem. Sposób prawidłowego ujęcia księgowego białych certyfikatów zaprezentujemy na przykładzie.
Będzie możliwość wystawiania faktur poza KSeF, gdy zawiedzie elektryczność i wi-fi. To jedna z opcji w projekcie...
Ministerstwo Finansów przedstawiło plan wdrożenia obowiązkowego systemu KSeF. To rewolucyjna zmiana dla przedsię...
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać...
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas