Zestawień niezapłaconych faktur nie trzeba wysyłać do dostawców

Inicjatorem uzgodnienia stanu rozliczeń z kontrahentami jest wierzyciel. Nie ma obowiązku wysyłania zestawień niezapłaconych faktur do dostawców towarów lub uslug.

Publikacja: 23.12.2015 02:00

Zestawień niezapłaconych faktur nie trzeba wysyłać do dostawców

Foto: 123RF

Inwentaryzacja sald rozrachunków na dzień bilansowy służy przede wszystkim sprawdzeniu realności ich stanu wykazanego w księgach. Inwentaryzacja ta następuje drogą uzgodnienia sald z kontrahentami poprzez uzyskanie potwierdzenia salda. Z inicjatywą uzgodnienia salda występuje wierzyciel, a dłużnik powinien uczestniczyć w tym procesie. Z wyjątkiem środków pieniężnych ulokowanych w banku, które muszą być inwentaryzowane na dzień bilansowy, potwierdzenie sald rozrachunków może nastąpić na dzień bilansowy lub inny dzień ostatniego kwartału roku obrotowego, nie później niż do 15 dnia następnego roku obrotowego.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Materiał Promocyjny
Pieniądze od banku za wyrobienie karty kredytowej
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania
Rachunkowość
Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Rachunkowość
Audyt: ocena systemu kontroli jest odrębną usługą