Reklama

Aleksander Turczyn: Wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług

Wprowadzenie w błąd polega na wywoływaniu lub jedynie na samej możliwości wywołania wśród przeciętnych klientów mylnego przekonania co do istotnych cech towaru lub usługi, np. pochodzenia towaru.

Aktualizacja: 12.06.2021 08:28 Publikacja: 12.06.2021 00:01

Aleksander Turczyn: Wprowadzające w błąd oznaczenie towarów lub usług

Foto: Adobe Stock

Jak stanowi art. 10 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. DzU z 2020 r., poz. 1913, dalej jako u.z.n.k.), czynem nieuczciwej konkurencji jest takie oznaczenie towarów lub usług albo jego brak, które może wprowadzić klientów w błąd co do pochodzenia, ilości, jakości, składników, sposobu wykonania, przydatności, możliwości zastosowania, naprawy, konserwacji lub innych istotnych cech towarów albo usług, a także zatajenie ryzyka, jakie wiąże się z korzystaniem z nich (ust. 1); czynem nieuczciwej konkurencji jest również wprowadzenie do obrotu towarów w opakowaniu mogącym wywołać skutki określone w ust. 1, chyba że zastosowanie takiego opakowania jest uzasadnione względami technicznymi (ust. 2).

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Sądy i Prokuratura
Agata Łukaszewicz: Konflikt wokół sądów trwa
Reklama
Sądy i Prokuratura
Jacek Skała o weryfikacji sędziów: Rozliczeniowy pociąg rozpędza się coraz bardziej
Sądy i Prokuratura
A gondole odpłynęły
Sądy i Prokuratura
Projekt MS przewiduje usuwanie sędziów ze stanowisk. "To groźba dla wszystkich"
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Sądy i Prokuratura
Bezpieczny obrońca polskich granic
Reklama
Reklama
Reklama