Platforma trade.gov.pl działa od 2015 roku. Jest częścią rządowego programu Portalu Promocji Eksportu. Jego głównym celem było umożliwienie przedsiębiorcom łatwego sortowania i selekcjonowania informacji na temat rynków eksportowych pochodzących z zagranicznych biur handlowych Polskiej Agencji Handlu i Inwestycji (PAIH), Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji resortu gospodarki oraz 15 Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów. W międzyczasie globalny rynek został dotknięty różnymi kryzysami, a największym i najgorszym w skutkach – jak dotąd – była epidemia SARS-Cov-2, która zaburzyła więzi eksportowe, w tym szczególnie łańcuchy dostaw. W związku z tym Ministerstwo Rozwoju i Technologii (MRiT) uznało za celowe dostosowanie platformy do zmienionych warunków handlu i biznesu międzynarodowego. Modernizacji dokonano we współpracy z: przedsiębiorcami, firmami, organizacjami przedsiębiorstw (w tym branżowymi), specjalistami od eksportu.