Zgodnie z komunikatem Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z 15 czerwca zamieszczonym na jego stronie internetowej ([link=http://www.pfron.org.pl/portal/pl/]www.pfron.org.pl[/link]) takie rozwiązanie jest korzystne dla wnioskodawców. Dlaczego? PFRON wyjaśnia, że – po pierwsze – beneficjent posiada w Systemie Obsługi Dofinansowań i Refundacji (SODiR) aktualnie obowiązujący wzór wniosku. Po drugie – wnioskodawca wprowadza dokument do udostępnionego przez PFRON na stronie internetowej o adresie [link=https://www.sod.pfron.org.pl/]www.sod.pfron.org.pl[/link], co skraca czas oczekiwania na refundację. Na tym nie koniec zalet. Bezpośrednio po wysłaniu wniosku beneficjent ma podgląd, czy dokument został przyjęty przez SODiR i zweryfikowany poprawnie, czy też uzyskał status dokumentu „do korekty”.

Ponadto wnioskodawca ma możliwość sporządzenia wniosku korygującego bezpośrednio po odczytaniu w korespondencji przychodzącej, dlaczego dokument został skierowany w stan „do korekty”.

Jak zmienić sposób rozliczeń z wersji papierowej na elektroniczną? PFRON wyjaśnia, że należy na wniosku w części oświadczeń zaznaczyć pozycję dotyczącą wyboru elektronicznej formy składania dokumentów. Na podstawie takiego oświadczenia fundusz przekaże drogą pisemną indywidualny login oraz jednorazowe hasło dostępu do SODiR.

Przypominamy, że zgodnie z ustawą o rehabilitacji zawodowej i społecznej PFRON refunduje niepełnosprawnemu prowadzącemu działalność gospodarczą składki emerytalne i rentowe.