[b]Tak [/b]W informacji ZUS IWA wykazujemy wszystkie osoby, które uległy wypadkom zakwalifikowanym jako wypadki przy pracy. W przypadku pracowników będą to osoby ujęte w rejestrze wypadków przy pracy w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia roku, za który jest ona składana, a w przypadku pozostałych ubezpieczonych, w tym zleceniobiorców, w druku ZUS IWA uwzględniamy te osoby, za które płatnik we wskazanym okresie sporządził kartę wypadku.
[b]A czy to, że pracownik przyczynił się do wypadku (np. pracował pod wpływem alkoholu), ma jakieś znaczenie?[/b]
Jeżeli dojdzie u pracodawcy do wypadku przy pracy a pracodawca (zespół powypadkowy) zaklasyfikuje to zdarzenie jako wypadek przy pracy w protokole powypadkowym i wpisze daną osobę do rejestru wypadków, to osobę, która uległa temu wypadkowi, powinniśmy również uwzględnić w informacji ZUS IWA.