Kwestie te określa rozporządzenie 1408/71 – akt wspólnotowy regulujący kwestie związane z zabezpieczeniem społecznym osób wykonujących pracę w różnych krajach Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Zgodnie z nim pracownik najemny zatrudniony na terytorium jednego państwa członkowskiego podlega tam ubezpieczeniom, nawet jeżeli w innym kraju zamieszkuje lub przedsiębiorstwo bądź pracodawca wysyłający ma zarejestrowaną siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności. Zastosowanie tej zasady oznaczałoby, że czytelnik jest zobowiązany zgłosić pracowników do ubezpieczeń społecznych we Francji za poszczególne okresy pracy. Rozporządzenie dopuszcza jednak wyjątki. Według jednego, wskazanego w art. 14 ust. 2b)i), w takich sytuacjach właściwe jest ustawodawstwo tego państwa, gdzie zatrudniony zamieszkuje, pod warunkiem że wykonuje tu część swojej działalności. Opisani pracownicy spełniają ten warunek. Skoro tak, to nie trzeba ich zgłaszać do ubezpieczeń we Francji. Czytelnik powinien jednak wystąpić do ZUS o poświadczenie formularza E 101, który stanowi potwierdzenie podlegania ubezpieczeniom w Polsce.