Reklama
Rozwiń
Reklama

Firma musi informować ZUS ws. kapitału początkowego

Jeżeli pracownik nie dostarczył dokumentów do ustalenia kapitału początkowego z wyznaczonym terminie, pracodawca musi o tym poinformować ZUS. Gdy do firmy trafiła tylko część dokumentów, przekazuje je do tego organu.

Publikacja: 19.09.2017 05:40

Firma musi informować ZUS ws. kapitału początkowego

Foto: 123RF

W myśl art. 173 ust. 1–1b ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 887 ze zm.; dalej: ustawa emerytalna), kapitał początkowy ustala się dla każdego ubezpieczonego urodzonego po 31 grudnia 1948 r., który opłacał składkę na ubezpieczenie społeczne bądź za którego składkę opłacał płatnik składek. Ponadto, kapitał początkowy ustala się dla osób urodzonych:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ZUS
Stypendium finansowane ze środków unijnych bez składek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
ZUS
Czy wpłaty pracodawcy na IKZE pracownika są oskładkowane?
ZUS
Zbyt wysoki zasiłek bez składek na ZUS
ZUS
eZUS zastąpi PUE ZUS. Co to oznacza dla przedsiębiorców?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
ZUS
Czy trzeba płacić składki od umów licencyjnych? ZUS wyjaśnia
Reklama
Reklama