Reklama

Firma musi informować ZUS ws. kapitału początkowego

Jeżeli pracownik nie dostarczył dokumentów do ustalenia kapitału początkowego z wyznaczonym terminie, pracodawca musi o tym poinformować ZUS. Gdy do firmy trafiła tylko część dokumentów, przekazuje je do tego organu.

Publikacja: 19.09.2017 05:40

Firma musi informować ZUS ws. kapitału początkowego

Foto: 123RF

W myśl art. 173 ust. 1–1b ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 887 ze zm.; dalej: ustawa emerytalna), kapitał początkowy ustala się dla każdego ubezpieczonego urodzonego po 31 grudnia 1948 r., który opłacał składkę na ubezpieczenie społeczne bądź za którego składkę opłacał płatnik składek. Ponadto, kapitał początkowy ustala się dla osób urodzonych:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ZUS
Wiceminister Sebastian Gajewski: ZUS wyręczy przedsiębiorcę w rozliczaniu składek
ZUS
Małoletni przedsiębiorca nie płaci składek? ZUS wyjaśnił
ZUS
Wszystkie należności do ZUS płaci się od tej samej kwoty
ZUS
Czy przedsiębiorca płaci składkę zdrowotną przy sprzedaży auta po leasingu?
ZUS
Premia roczna ze składkami na ZUS czy bez?
Reklama
Reklama
Reklama