Reklama
Rozwiń

Firma musi informować ZUS ws. kapitału początkowego

Jeżeli pracownik nie dostarczył dokumentów do ustalenia kapitału początkowego z wyznaczonym terminie, pracodawca musi o tym poinformować ZUS. Gdy do firmy trafiła tylko część dokumentów, przekazuje je do tego organu.

Publikacja: 19.09.2017 05:40

Firma musi informować ZUS ws. kapitału początkowego

Foto: 123RF

W myśl art. 173 ust. 1–1b ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn. DzU z 2016 r., poz. 887 ze zm.; dalej: ustawa emerytalna), kapitał początkowy ustala się dla każdego ubezpieczonego urodzonego po 31 grudnia 1948 r., który opłacał składkę na ubezpieczenie społeczne bądź za którego składkę opłacał płatnik składek. Ponadto, kapitał początkowy ustala się dla osób urodzonych:

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ZUS
Miejsce zamieszkania w Chinach, a składki w Polsce
ZUS
Będzie można sprawdzić swojego kontrahenta w ZUS
ZUS
Długi w ZUS liczone w miliardach złotych
ZUS
Przedsiębiorców czeka wielka podwyżka składki zdrowotnej
ZUS
Wydatki na wsparcie zwolnionych pracowników są oskładkowane