Aktualizacja: 12.05.2017 06:40 Publikacja: 12.05.2017 06:40
Foto: Adobe Stock
Nie są odosobnione przypadki, gdy kierując się potrzebą szybkiego załatwienia sprawy, przedsiębiorcy zmuszeni są rezygnować z dochodzenia swoich racji w ramach postępowania odwoławczego, czy też sądowoadministracyjnego pomimo dysponowania silnymi argumentami. W sprawach, których charakter na to pozwala lepszym rozwiązaniem może okazać się np. wypełnienie obowiązków bezzasadnie nałożonych na stronę w wydanej na jej rzecz decyzji niż kwestionowanie rozstrzygnięcia w tym zakresie w długotrwałym postępowaniu. Często takie rozwiązanie będzie szybsze i mniej kosztowne niż uruchomienie procedury odwoławczej i oczekiwanie na jej wynik. Minusem takiego rozwiązania jest jednak to, że organ administracji, który wydał wadliwą decyzję może tkwić w przekonaniu, że skoro adresat decyzji jej nie kwestionuje, to wszystko jest w najlepszym porządku. W konsekwencji organ może mieć większą skłonność do powielania w przyszłości tych samych błędów.
Po spłacie kredytu i wygaśnięciu umowy z jednoosobowym przedsiębiorcą bank bez jego zgody nie może już przetwarz...
Przy przetwarzaniu danych osobowych nie ma obowiązku wskazania w treści klauzuli informacyjnej danych adresowych...
Ograniczenia promocji napojów alkoholowych nie powinny opierać się na podobnych zasadach jak te obowiązujące na...
Szerszy skład SN ma rozstrzygnąć, czy zamawiający może żądać zapłaty na koszty naprawy wad prac budowlanych.
Biznesowi nie spodobał się pomysł objęcia tekstyliów i obuwia specjalnym systemem nadzoru przewozu. Przedsiębior...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas