Reklama
Rozwiń
Reklama

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa - wyrok NSA

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa.

Publikacja: 10.02.2017 06:15

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa - wyrok NSA

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną spółki w sporze o charakter badania sondażowego.

Spółka w październiku 2011 r. wystąpiła z pytaniem, czy planowane przez nią przedsięwzięcie jest grą losową. Wskazała, że ma polegać na przeprowadzaniu badań marketingowych na zlecenie odrębnych firm wśród widzów programu telewizyjnego. Uczestnicy badań sondażowych będą mieli prawo wziąć udział w badaniu poprzez SMS. Będą pozyskiwani przez prezentacje pytań na ekranie telewizora podczas programu reality show. Spółka tłumaczyła, że badanie sondażowe obejmie wszystkich oglądających. Wylosowani uczestnicy otrzymają nagrody. Sama uważała, że opisane badanie nie jest grą losową, bo brak w nim przypadkowości.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ABC Firmy
Rząd idzie na rękę spóźnialskim przedsiębiorcom. Chodzi o obniżone ceny prądu
ABC Firmy
Koniec przestarzałego obowiązku. Rząd chce „przewietrzyć” wiele ustaw
ABC Firmy
Jeśli udziały w spółce po rozwodzie zyskały, trzeba się tym podzielić
ABC Firmy
Dane przedsiębiorcy w CEIDG. Kolejny organ ma wątpliwości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
ABC Firmy
Spółka ukarana za błędne rozumowanie. Poszło o tajemnicę lekarską i RODO
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama