Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa - wyrok NSA

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa.

Publikacja: 10.02.2017 06:15

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa - wyrok NSA

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną spółki w sporze o charakter badania sondażowego.

Spółka w październiku 2011 r. wystąpiła z pytaniem, czy planowane przez nią przedsięwzięcie jest grą losową. Wskazała, że ma polegać na przeprowadzaniu badań marketingowych na zlecenie odrębnych firm wśród widzów programu telewizyjnego. Uczestnicy badań sondażowych będą mieli prawo wziąć udział w badaniu poprzez SMS. Będą pozyskiwani przez prezentacje pytań na ekranie telewizora podczas programu reality show. Spółka tłumaczyła, że badanie sondażowe obejmie wszystkich oglądających. Wylosowani uczestnicy otrzymają nagrody. Sama uważała, że opisane badanie nie jest grą losową, bo brak w nim przypadkowości.

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
ABC Firmy
Od dziś nowe wymogi dla sprzedających w sieci. Chodzi o bezpieczeństwo
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
ABC Firmy
Rząd wprowadza ważne przepisy dla branży paliwowej. Chodzi o olej napędowy
ABC Firmy
Mój elektryk 2.0 nie dla wszystkich firm. Rzecznik MŚP interweniuje
ABC Firmy
Przedsiębiorcy paliwowi będą musieli aktualizować koncesje na olej napędowy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
ABC Firmy
Samozatrudnieni bez ochrony przedemerytalnej. Jak ich zabezpieczyć?