Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa - wyrok NSA

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa.

Publikacja: 10.02.2017 06:15

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa - wyrok NSA

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną spółki w sporze o charakter badania sondażowego.

Spółka w październiku 2011 r. wystąpiła z pytaniem, czy planowane przez nią przedsięwzięcie jest grą losową. Wskazała, że ma polegać na przeprowadzaniu badań marketingowych na zlecenie odrębnych firm wśród widzów programu telewizyjnego. Uczestnicy badań sondażowych będą mieli prawo wziąć udział w badaniu poprzez SMS. Będą pozyskiwani przez prezentacje pytań na ekranie telewizora podczas programu reality show. Spółka tłumaczyła, że badanie sondażowe obejmie wszystkich oglądających. Wylosowani uczestnicy otrzymają nagrody. Sama uważała, że opisane badanie nie jest grą losową, bo brak w nim przypadkowości.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
Deregulacja od reklam na zabytkach po elektroniczną formę dokumentową? Nowe propozycje
ABC Firmy
Deregulacja w turystyce. Rząd pokazał projekt
ABC Firmy
Przedsiębiorców czekają ważne zmiany. Nowe przepisy zaczną obowiązywać w czerwcu
ABC Firmy
Kiedy firmy spoza Unii będą mogły brać udział w przetargach?
ABC Firmy
Przedsiębiorcy zaoszczędzą na ogłaszaniu wpisów w KRS
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem