Reklama
Rozwiń

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa - wyrok NSA

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa.

Publikacja: 10.02.2017 06:15

Badanie sondażowe połączone z losowaniem nagród to gra losowa - wyrok NSA

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną spółki w sporze o charakter badania sondażowego.

Spółka w październiku 2011 r. wystąpiła z pytaniem, czy planowane przez nią przedsięwzięcie jest grą losową. Wskazała, że ma polegać na przeprowadzaniu badań marketingowych na zlecenie odrębnych firm wśród widzów programu telewizyjnego. Uczestnicy badań sondażowych będą mieli prawo wziąć udział w badaniu poprzez SMS. Będą pozyskiwani przez prezentacje pytań na ekranie telewizora podczas programu reality show. Spółka tłumaczyła, że badanie sondażowe obejmie wszystkich oglądających. Wylosowani uczestnicy otrzymają nagrody. Sama uważała, że opisane badanie nie jest grą losową, bo brak w nim przypadkowości.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ABC Firmy
„Ustawa Kamilka” komplikuje działalność firm. Chodzi o warsztaty i praktyki dla młodych
ABC Firmy
Ważny wyrok TSUE dla dystrybutorów. Chodzi o „odsyłanie” konsumenta do producenta
ABC Firmy
Biznes ma powody do radości. Zmniejszą się opłaty za butelki
ABC Firmy
Nowe wymogi dla sprzedających w sieci. Chodzi o bezpieczeństwo
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
ABC Firmy
Rząd wprowadza ważne przepisy dla branży paliwowej. Chodzi o olej napędowy
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku