Reklama
Rozwiń

Jak redagować tytuły i podstawy prawne aktów normatywnych

Podstawowa reguła poprawnego redagowania aktów normatywnych wydawanych przez organy jednostek samorządu terytorialnego (j.s.t.) to minimalizm. Dotyczy on m.in. formułowania tytułu oraz podstawy prawnej.

Publikacja: 21.02.2024 02:00

Jak redagować tytuły i podstawy prawne aktów normatywnych

Foto: Adobe Stock

Tytuł samorządowego aktu normatywnego musi zawierać wszystkie niezbędne informacje pozwalające zidentyfikować rodzaj aktu, organ, który go wydał, datę podjęcia i jego przedmiot. Natomiast podstawa prawna – jak we wszystkich innych aktach podustawowych – ma wskazać przepis zawierający upoważnienie do jego wydania. Odnosi się do nich podstawowa reguła poprawnego redagowania aktów normatywnych – minimalizm. Ta część warsztatów legislacji samorządowej pokaże jak jej przestrzegać.

Budowa tytułu

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Jakie zasady obowiązują na plaży
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Administracja
Na plaży trzeba się pilnować, inaczej można skończyć z mandatem
Administracja
Prawo do kwestionowania egzekucji nie uratuje nadpłaty
Administracja
Kiedy gmina może złagodzić zakaz spożywania alkoholu?
Administracja
Wiata na działce to labirynt prawny dla inwestorów