Jak redagować tytuły i podstawy prawne aktów normatywnych

Podstawowa reguła poprawnego redagowania aktów normatywnych wydawanych przez organy jednostek samorządu terytorialnego (j.s.t.) to minimalizm. Dotyczy on m.in. formułowania tytułu oraz podstawy prawnej.

Publikacja: 21.02.2024 02:00

Jak redagować tytuły i podstawy prawne aktów normatywnych

Foto: Adobe Stock

Tytuł samorządowego aktu normatywnego musi zawierać wszystkie niezbędne informacje pozwalające zidentyfikować rodzaj aktu, organ, który go wydał, datę podjęcia i jego przedmiot. Natomiast podstawa prawna – jak we wszystkich innych aktach podustawowych – ma wskazać przepis zawierający upoważnienie do jego wydania. Odnosi się do nich podstawowa reguła poprawnego redagowania aktów normatywnych – minimalizm. Ta część warsztatów legislacji samorządowej pokaże jak jej przestrzegać.

Budowa tytułu

Pozostało 96% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Administracja
Dotacje oświatowe. Na co wolno przeznaczyć, jak rozliczyć, jak wygląda kontrola RIO?
Administracja
Nadzór architektoniczno-budowlany. Jakie ma obowiązki i uprawnienia? Kiedy rozbiórka samowoli budowlanej?
Administracja
To władze związku zawodowego muszą dbać o aktualność adresu?
Administracja
Jak utrzymać dobrą kondycję finansową gminy?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Administracja
Czy wartość kursu językowego dla pracownika może być zwolniona z PIT?