Jak redagować tytuły i podstawy prawne aktów normatywnych

Podstawowa reguła poprawnego redagowania aktów normatywnych wydawanych przez organy jednostek samorządu terytorialnego (j.s.t.) to minimalizm. Dotyczy on m.in. formułowania tytułu oraz podstawy prawnej.

Publikacja: 21.02.2024 02:00

Jak redagować tytuły i podstawy prawne aktów normatywnych

Foto: Adobe Stock

Tytuł samorządowego aktu normatywnego musi zawierać wszystkie niezbędne informacje pozwalające zidentyfikować rodzaj aktu, organ, który go wydał, datę podjęcia i jego przedmiot. Natomiast podstawa prawna – jak we wszystkich innych aktach podustawowych – ma wskazać przepis zawierający upoważnienie do jego wydania. Odnosi się do nich podstawowa reguła poprawnego redagowania aktów normatywnych – minimalizm. Ta część warsztatów legislacji samorządowej pokaże jak jej przestrzegać.

Budowa tytułu

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami