Aktualizacja: 02.06.2021 10:59 Publikacja: 02.06.2021 00:01
Foto: Adobe Stock
Nowa ustawa z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm. – dalej npzp) przejęła w postaci niemal niezmienionej regulację podwykonawstwa z poprzednio obowiązującego prawa zamówień publicznych z 2004 r.
Analogie dotyczą samej definicji umowy o podwykonawstwo, przepisów określających zasady zawierania umów o podwykonawstwo, instytucji bezpośredniej zapłaty podwykonawcy, obowiązku wprowadzenia do umowy w sprawie zamówienia publicznego katalogu kar umownych sankcjonujących naruszenia obowiązków wykonawcy (generalnego) związanych z podwykonawstwem czy też prawa do odstąpienia od umowy w sprawie zamówienia przez zamawiającego w przypadku wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy lub konieczność dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5 proc. wartości umowy. Nowe prawo zamówień publicznych wprowadza jednak kilka całkowicie nowych, ciekawych instytucji prawnych, mających na celu wzmocnienie pozycji prawnej podwykonawcy w stosunku do wykonawcy (generalnego).
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas