Emisja obligacji w uchwale czy budżecie

- Gmina planuje podjąć na początku styczniu uchwałę w sprawie emisji obligacji na sfinansowanie deficytu planowanego. Budżet został już (w grudniu uchwalony na 2021), nie został w nim określony limit zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych. Czy przyjęcie uchwały przez radę gminy będzie legalne i „zastąpi" ten limit? – pyta czytelnik.

Publikacja: 07.12.2020 17:00

Emisja obligacji w uchwale czy budżecie

Foto: Adobe Stock

Analiza zapytania wymaga zasadniczo odniesienia się do stosownych regulacji prawnych ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r., poz. 869 z późn. zm.). Tytułem wstępu warto przypomnieć o regulacji prawnej, w ogólności dopuszczającej zaciąganie zobowiązań przez jednostki samorządu terytorialnego. Stanowi w tym zakresie art. 89 ww. ustawy. Z jego treści wynika zaś, że – jednostki samorządu terytorialnego mogą zaciągać kredyty i pożyczki oraz emitować papiery wartościowe na:

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Administracja
Teresa Siudem: Czas na reformę służby publicznej
Administracja
Służba cywilna? Wysokie wymagania i nieadekwatne do nich zarobki
Administracja
Od czystej wody do zrównoważonej turystyki na Bałtyku
Administracja
Jak ustalić odszkodowanie za grunt wywłaszczany pod drogę?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Administracja
Gmina rozważa aport infrastruktury do spółki. Czy odliczy VAT?