Reklama

Na popularyzacji postanowień studium skorzystają i mieszkańcy i samorządy

Przeznaczenie danego terenu w planie miejscowym nie może być inne niż w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania. Niejednokrotnie powoduje to jednak dotkliwe skutki dla obywatela, którego rzeczowa i dostatecznie wczesna informacja o treści zapisów studium powinna przed nimi uchronić.

Aktualizacja: 16.03.2020 16:29 Publikacja: 16.03.2020 16:00

Na popularyzacji postanowień studium skorzystają i mieszkańcy i samorządy

Foto: Adobe Stock

Obowiązujące aktualnie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta Krakowa, uchwalono w 2014 r. W listopadzie 2017 r. wydano natomiast dwóm właścicielkom działek przy ul. Wielkanocnej w krakowskiej dzielnicy Podgórze decyzje, ustalające warunki zabudowy dla dwóch budynków jednorodzinnych. Takie decyzje można wydać, jeżeli dla danego terenu nie ma miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i gdy przyszła inwestycja spełnia określone warunki, m.in. dobrego sąsiedztwa z istniejącą zabudową.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Przestępstwa przetargowe w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Administracja
Cienka granica między legalną współpracą a niedozwolonym porozumieniem
Administracja
WSA: opinia biegłego bez pouczenia organu nie jest dowodem w sprawie
Administracja
Kiedy konieczny jest otwarty nabór na stanowisko urzędnicze w samorządzie?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Administracja
Ruszyły nabory wniosków na ponadregionalne projekty dla Południowego Bałtyku
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama