Reklama
Rozwiń
Reklama

Partnerstwo publiczno-prywatne PPP a nowa ustawa Prawo zamówień publicznych

Wprowadzenie do nowej ustawy Prawo zamówień publicznych zmian odnoszących się do specyfiki partnerstwa publiczno-prywatnego byłoby pożądanym krokiem dla dalszego rozwoju PPP.

Publikacja: 24.02.2020 17:15

Partnerstwo publiczno-prywatne PPP a nowa ustawa Prawo zamówień publicznych

Foto: Adobe Stock

Już 1 stycznia 2021 roku wejdzie w życie ustawa z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych („nowa ustawa PZP"). O istotnej wadze tego aktu prawnego dla rynku PPP najlepiej świadczą dane Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej – w 2019 roku odsetek umów o PPP, w ramach których podstawą prawną wyboru partnera prywatnego były przepisy aktualnie obowiązującej ustawy Prawo zamówień publicznych („ustawa PZP"), wyniósł 44 proc.1) Co więcej, liczba takich umów powinna sukcesywnie wzrastać – przede wszystkim z uwagi na znowelizowany art. 4 ust. 1 ustawy o  partnerstwie publiczno-prywatnym („ustawa o PPP"), na podstawie którego wprowadzono generalną zasadę, zgodnie z którą do wyboru partnera prywatnego i umowy o PPP zasadniczo stosuje się przepisy ustawy PZP.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Specjalista ma tylko wspomóc administrację fachową wiedzą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Administracja
Do limitu liczy się nie tylko czas faktycznej pracy kontrolerów
Administracja
Podstawą finansowania zakładu budżetowego jest dotacja
Administracja
Ile zanieczyszczający powinien zapłacić za emisje?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Administracja
Kto może kontrolować samorządowe spółki?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama