Aktualizacja: 09.11.2019 13:53 Publikacja: 09.11.2019 00:01
Foto: Adobe Stock
Regulacje dotyczące sygnalistów, czyli osób informujących o naruszeniach, zwykle w ich własnych organizacjach, są wprawdzie znane od lat, także w prawie polskim, są to jednak regulacje fragmentaryczne. Definicje legalne skupiają się m.in. na: statusie pracownika, działaniu w dobrej wierze, raportowaniu do przełożonych lub instytucji nieprawidłowości lub przestępstw w miejscu pracy.
Kodeks pracy, mimo kompleksowej regulacji stosunku pracy, nie zawiera definicji omawianego terminu. Środki przewidziane w k.p., można określić jako ogólne i niewystarczające zasady ochrony pracowniczej. Sąd nie ma obowiązku weryfikacji prawdziwości przyczyny zwolnienia wskazanej przez pracodawcę, a pracownik może napotkać trudności przy udowodnieniu, że zwolnienia dokonano w odwecie za zgłoszenie nieprawidłowości. Taka sytuacja, w przypadku braku systemowej ochrony prawnej sygnalistów, jest niepożądana.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas