Reklama
Rozwiń
Reklama

VAT: Czy sprzedaż przedmiotów wirtualnych jest opodatkowana

Gracze komputerowi kupując atrybuty wirtualne do gry zapłacą podatek od towarów i usług.

Publikacja: 20.04.2021 16:00

VAT: Czy sprzedaż przedmiotów wirtualnych jest opodatkowana

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w ramach której sprzedaje na stronach internetowych na rzecz osób fizycznych wirtualne przedmioty poprzez mechanizm tzw. lootboxów. Mechanizm ten polega na tym, że nabywca korzysta z wirtualnej „skrzynki" w której znajdują się losowo dobrane przedmioty (broń, „apteczki" pozwalające na odzyskanie siły w grze, tzw. skiny zmieniające ubiór wirtualne postaci lub kolorystykę uzbrojenia, cyfrowy klucz do gier itp.). Mechanizm „lootboxa" polega na tym, że w zamian za określoną kwotę pieniędzy (względnie ekwiwalent w postaci różnego rodzaju punktów, wirtualnego portfela) grający nabywa prawo do zakupu przedmiotu ze „skrzynki". Przedmiot w chwili zakupu, tj. przekazania wynagrodzenia/zapłaty pozostaje nieznany i zostaje wybrany po otwarciu „skrzynki" w drodze losowania przeprowadzonego przez komputerowy algorytm. Płatność za sprzedane przedmioty realizowane są poprzez firmy oferujące usługę typu „premium SMS" lub w inny sposób m.in. płatność kartą płatniczą lub walutami wirtualnymi. Przedsiębiorca pozyskuje wirtualne przedmioty przede wszystkim poprzez strony internetowe, a po zakupie otrzymuje dokument zawierający logo/nazwę strony pośrednika, nazwę wirtualnego przedmiotu oraz cenę. Przedsiębiorca dodatkowo posiada potwierdzenie przelewu za zakupiony wirtualny przedmiot wynikający z rachunku bankowego lub innego serwisu transakcyjnego. Czy sprzedaż tych wirtualnych przedmiotów podlega VAT? – pyta czytelnik.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Polska daleko w wyścigu AI. Liderzy uciekają, a nam brakuje pionierów
Biznes
Teresa Siudem: Czy e-mail między przedsiębiorcami wystarczy?
Biznes
Jak przygotować firmę do rekrutacji na nowych zasadach?
Biznes
Jak zabezpieczyć prawa autorskie w umowie?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Czy dwa maile mogą zastąpić 20 stron spisanej umowy?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama