Reklama

Raportowanie ESG zyskuje na znaczeniu

Dane ESG, uważane za wyznacznik zrównoważonego rozwoju, są coraz bardziej doceniane przez firmy. Czy raportowanie tego typu informacji powinno być obowiązkowe? A jeśli tak, to czy atestacja powinna być wymagana i przez jakie podmioty powinna być wykonywana? Kwestie te nabierają coraz większego znaczenia i są dyskutowane na świecie, w Europie, a także w Polsce.

Aktualizacja: 24.08.2021 14:39 Publikacja: 24.08.2021 10:56

Raportowanie ESG zyskuje na znaczeniu

Foto: AdobeStock

Wraz z upowszechnieniem inicjatyw ESG (ang. environment, social, governance) – częściowo na skutek zmieniających się oczekiwań udziałowców, a także zmiany podejścia wśród podmiotów zapewniających finansowanie, nowych regulacji, debat społecznych i ryzyk reputacyjnych oraz na skutek nowych szans biznesowych – zapotrzebowanie na informacje dotyczące ESG oraz weryfikację informacji znacznie wzrosło na przestrzeni ostatnich lat i trend ten będzie się z pewnością utrzymywał. Jak wynika z raportu Deloitte Central Europe Private Equity Confidence Survey, zainteresowanie spółkami, które w swojej działalności uwzględniają czynniki środowiskowe, społeczne i dotyczące ładu korporacyjnego wciąż rośnie. Ponad dwie trzecie przedstawicieli funduszy private equity w Europie Środkowej przyznaje, że włączenie czynników ESG w strategię firmy prowadzi do zwiększenia jej wyceny lub większych zwrotów z inwestycji.Ponieważ dążenie do stworzenia globalnych standardów i ram sprawozdawczości niefinansowej wciąż trwa, inwestorzy, organy regulacyjne i decydenci kierują swoją uwagę na ważną rolę, jaką w promowaniu wysokiej jakości sprawozdawczości pełni ich atestacja. Wobec rosnącego znaczenia informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju, ich niska jakość stanowi bowiem zagrożenie dla ochrony inwestorów i stabilności finansowej.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: System ostrzegania dla spółek akcyjnych
Reklama
Biznes
Compliance w spółce akcyjnej – dlaczego zarząd powinien go wdrożyć?
Biznes
Czy do wykonania zadań publicznych zawsze niezbędne jest udzielenie zamówienia?
Biznes
Jak ustalić cenę sprzedaży w transakcji M&A?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Konsola do gier w kosztach firmy? To możliwe
Reklama
Reklama
Reklama