Aktualizacja: 23.09.2021 13:25 Publikacja: 23.09.2021 13:24
Foto: Adobe Stock
- W czasie epidemii koronawirusa firmy ponoszą nie tylko straty spowodowane obostrzeniami czy zawieszeniem współpracy z kontrahentami. Rożnego rodzaju szkody, ubytki czy niedobory powstają także w trakcie prowadzenia normalnej działalności. Czy można je rozliczyć w podatkowych kosztach?
Spójrzmy na interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 9 września 2021 r. (nr 0111-KDIB1-1.4010. 286.2021.1.SG). Wystąpiła o nią spółka będąca przedstawicielem międzynarodowego koncernu. Zajmuje się dystrybucją produktów grupy. Są one transportowane drogą morską. W czasie transportu dochodzi do strat. Spółka przyjęła wewnętrzne wytyczne, z których wynika, że w normie mieszczą się ubytki nie przekraczające 0,5 proc. masy towaru. Straty powstają też przy przepakowywaniu, przewożeniu i magazynowaniu towarów. Spółka ustaliła normy procentowe ubytków, które mogą wystąpić w trakcie tych czynności. Ich wysokość stwierdza się na podstawie inwentaryzacji. Są dokumentowane protokołami, które określają ich rodzaj, wartość oraz przyczyny.
Ruch w centrach handlowych wzrósł średnio o 8,5 proc., wyższą frekwencję widać było także w dyskontach czy hipermarketach. Sezon świąteczny może dać wreszcie mocniejszy impuls do zakupów.
Kolejną zmianę terminu wejścia w życie zalicza właśnie system kaucyjny. Kaucje za butelki zobaczymy jednak nie w październiku 2025 r., ale w styczniu 2026 r. Samorządy nadal walczą o przejęcie kaucji, których nikt nie odbierze.
Ogłoszenie upadłości nie prowadzi do wygaśnięcia czy rozwiązania umowy ubezpieczenia obowiązkowego ani do przedłużenia bytu prawnego takiej umowy. W pozostałych przypadkach decyzja może należeć do syndyka i sędziego komisarza.
Benjamin Franklin napisał kiedyś, że na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. W dzisiejszym numerze piszemy o jednym i o drugim.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
13 grudnia zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) zaostrzające przepisy dotyczące bezpieczeństwa produktów i podnoszące standardy zarówno w handlu stacjonarnym, jak i internetowym.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Zwroty z ugód bankowych z frankowiczami, które są zawierane w celu ograniczenia strat i mają zabezpieczać banki przed skierowaniem sprawy do sądu oraz roszczeniami kredytobiorców, nie mogą być kosztem podatkowym w CIT.
Przedsiębiorca może rozliczyć wydatki na świąteczne przyjęcie dla pracowników. Samozatrudnionych i kontrahentów skarbówka każe wyrzucać z kosztów.
Wydatki na rzecz frankowicza, związane ze stwierdzeniem nieważności umowy kredytu hipotecznego w walucie obcej, nie mogą być kosztem podatkowym banku. Tak zdecydował Naczelny Sąd Administracyjny.
Przepisy o cenach transferowych mogą mieć zastosowanie nawet w przypadku braku sformalizowanych powiązań osobowych pomiędzy dwoma podmiotami.
Wniesienie nowo wybudowanej sieci kanalizacyjnej aportem do spółki komunalnej stanowi odpłatną dostawę towarów podlegającą VAT, co umożliwi gminie pełne odliczenie podatku naliczonego.
Obowiązek podatkowy w przypadku dostarczenia prenumeraty zdigitalizowanych treści cyfrowych powstaje w momencie udostępnienia prenumeraty treści cyfrowych (z chwilą wykonania usługi) w formie elektronicznej. Dla usług ciągłych oznacza to koniec każdego okresu rozliczeniowego.
• Firmowa składka zdrowotna w 2025 r. Można będzie wybrać • Czy tylko przedsiębiorca może wysłać wniosek o wakacje składkowe? Stanowisko ZUS • NSA odpowiedział, czy kłopoty finansowe i zdrowotne wystarczą do umorzenia podatku • Elektryczny rower od pracodawcy dla pracownika to kłopot • Czy adwokat rozliczy w kosztach rowery kancelarii? • KSeF - projekt na ostatniej prostej • Ważne terminy na ten tydzień
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkania integracyjne pracowników i członków zarządu. Z innymi uczestnikami będzie problem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas