Jak zautomatyzowane narzędzia wpływają na decyzje konsumentów?

Śledzenie aktywności użytkownika w internecie może obejmować nie tylko dane osobowe, które osoby fizyczne aktywnie przekazują, ale także te, które są wynikiem obserwacji, wyprowadzania i wnioskowania. Udostępnianie ich potencjalnie setkom firm rodzi pytania o bezpieczeństwo danych. W jaki sposób można to zmienić?

Publikacja: 20.01.2022 13:26

Jak zautomatyzowane narzędzia wpływają na decyzje konsumentów?

Foto: Adobe Stock

Pod koniec listopada 2021 roku belgijski organ właściwy dla spraw ochrony danych osobowych (w skrócie: „BE DPA"), poinformował o prowadzeniu prac nad projektem decyzji w sprawie przeciwko Interactive Advertising Bureau Europe (w skrócie: „IAB Europe") [Związek Pracodawców Branży Internetowej]. Postępowanie przed BE DPA zostało wszczęte jeszcze w 2019 r. na skutek licznych skarg dotyczących zgodności Transparency & Consent Framework (w skrócie: „TFC") [Zasady przejrzystości i zgody] z unijnym rozporządzeniem dotyczącym ochrony danych osobowych (w skrócie: „RODO"). TFC został uznany za niezgodny z RODO pod względem przejrzystości, uczciwości i odpowiedzialności oraz legalności przetwarzania danych. Główne zarzuty dotyczą zaprojektowanego okienka "zgody", które wprowadza użytkowników w błąd.

Pozostało 92% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Teresa Siudem: Kaganiec prawny na cyfrowy świat. Nowe obowiązki dla przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Firmy same narażają się na cyberataki
Biznes
Poradnik: jak wspólnik może rozstać się ze spółką osobową?
Biznes
Jak skutecznie przeprowadzić rodzinną sukcesję firmy?
Biznes
Produkty cyfrowe będą bezpieczne – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Biznes
Polski Fundusz Rozwoju pozywa o zwrot subwencji z Tarcz Finansowych