Jak zautomatyzowane narzędzia wpływają na decyzje konsumentów?

Śledzenie aktywności użytkownika w internecie może obejmować nie tylko dane osobowe, które osoby fizyczne aktywnie przekazują, ale także te, które są wynikiem obserwacji, wyprowadzania i wnioskowania. Udostępnianie ich potencjalnie setkom firm rodzi pytania o bezpieczeństwo danych. W jaki sposób można to zmienić?

Publikacja: 20.01.2022 13:26

Jak zautomatyzowane narzędzia wpływają na decyzje konsumentów?

Foto: Adobe Stock

Pod koniec listopada 2021 roku belgijski organ właściwy dla spraw ochrony danych osobowych (w skrócie: „BE DPA"), poinformował o prowadzeniu prac nad projektem decyzji w sprawie przeciwko Interactive Advertising Bureau Europe (w skrócie: „IAB Europe") [Związek Pracodawców Branży Internetowej]. Postępowanie przed BE DPA zostało wszczęte jeszcze w 2019 r. na skutek licznych skarg dotyczących zgodności Transparency & Consent Framework (w skrócie: „TFC") [Zasady przejrzystości i zgody] z unijnym rozporządzeniem dotyczącym ochrony danych osobowych (w skrócie: „RODO"). TFC został uznany za niezgodny z RODO pod względem przejrzystości, uczciwości i odpowiedzialności oraz legalności przetwarzania danych. Główne zarzuty dotyczą zaprojektowanego okienka "zgody", które wprowadza użytkowników w błąd.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ulga B+R, czyli jak obniżyć podatki
Biznes
Jak stosować ulgę B+R w podatkowych grupach kapitałowych
Biznes
Kuchnia prawdę ci powie, czyli o wycieku informacji w firmie
Biznes
Jedna grupa kapitałowa, kilka odrębnych ofert w przetargu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Pożyczka udzielona SKA przez jej wspólnika – jak ją opodatkować