Reklama

Jak zautomatyzowane narzędzia wpływają na decyzje konsumentów?

Śledzenie aktywności użytkownika w internecie może obejmować nie tylko dane osobowe, które osoby fizyczne aktywnie przekazują, ale także te, które są wynikiem obserwacji, wyprowadzania i wnioskowania. Udostępnianie ich potencjalnie setkom firm rodzi pytania o bezpieczeństwo danych. W jaki sposób można to zmienić?

Publikacja: 20.01.2022 13:26

Jak zautomatyzowane narzędzia wpływają na decyzje konsumentów?

Foto: Adobe Stock

Pod koniec listopada 2021 roku belgijski organ właściwy dla spraw ochrony danych osobowych (w skrócie: „BE DPA"), poinformował o prowadzeniu prac nad projektem decyzji w sprawie przeciwko Interactive Advertising Bureau Europe (w skrócie: „IAB Europe") [Związek Pracodawców Branży Internetowej]. Postępowanie przed BE DPA zostało wszczęte jeszcze w 2019 r. na skutek licznych skarg dotyczących zgodności Transparency & Consent Framework (w skrócie: „TFC") [Zasady przejrzystości i zgody] z unijnym rozporządzeniem dotyczącym ochrony danych osobowych (w skrócie: „RODO"). TFC został uznany za niezgodny z RODO pod względem przejrzystości, uczciwości i odpowiedzialności oraz legalności przetwarzania danych. Główne zarzuty dotyczą zaprojektowanego okienka "zgody", które wprowadza użytkowników w błąd.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama