Jednostronna zmiana warunków umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Klauzula dobrych obyczajów od lat stanowi oś sporu w licznych postępowaniach z zakresu ochrony konsumentów. Jej generalny, nieostry charakter z jednej strony uelastycznia obowiązujące regulacje, a z drugiej ogranicza pewność obrotu.

Publikacja: 21.01.2021 16:15

Jednostronna zmiana warunków umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Foto: Adobe Stock

Nierzadko przedsiębiorcy, działając w oparciu o brak wyraźnych zakazów oraz dotychczasową akceptację ze strony regulatorów rynku, podejmują określone działania, które w późniejszym czasie spotykają się z reakcją ze strony Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jedną z takich praktyk, budzącą liczne kontrowersje, jest jednostronna zmiana warunków umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Zmiany umów są kwestionowane przez UOKiK jako sprzeczne z dobrymi obyczajami wobec braku w kontrakcie precyzyjnej klauzuli modyfikacyjnej. Czy najnowsze orzecznictwo sądowe pozwoli Prezesowi UOKiK na obronę w sądzie wydanych dotychczas decyzji? Jednocześnie toczą się zaawansowane prace legislacyjne dotyczące nowych regulacji prawnych dla sektora telekomunikacyjnego. Czy projekt ustawy Prawo komunikacji elektronicznej zmierza do polepszenia sytuacji prawnej przedsiębiorców telekomunikacyjnych, czy jednak należy oczekiwać na kolejną wersję projektu ustawy, która będzie stanowiła odpowiedź na pilną potrzebę rynku jednoznacznego przesądzenia tego problematycznego zagadnienia?

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm