Jak skutecznie zabezpieczyć markę sklepu internetowego?

Logo i nazwa sklepu internetowego to jego podstawowe wyróżniki. Jednak brak odpowiednich zabezpieczeń marki może skutkować pojawieniem się na rynku podmiotu budującego sukces na jej renomie.

Publikacja: 24.02.2022 14:30

Jak skutecznie zabezpieczyć markę sklepu internetowego?

Foto: Adobe Stock

Rynek sklepów internetowych rozszerza się z każdym rokiem. Pojawia się coraz więcej podmiotów działających w branży e-commerce. Dlatego, by wyróżnić się z tłumu, istotne jest opracowanie właściwej strategii marketingowej, która będzie budować silną markę podmiotu wchodzącego na rynek. Skoro zbudowanie odpowiedniej renomy i rozpoznawalności wymaga znacznego wysiłku, trzeba zawczasu zastanowić się jak swoją markę chronić. Przede wszystkim należy minimalizować ryzyko sytuacji, w których konkurenci w prosty sposób wykorzystują długo budowaną markę przedsiębiorcy dla swoich celów: albo poprzez jej dokładne skopiowanie, albo przez wykorzystanie oznaczenia bardzo do niej podobnego.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia