Aktualizacja: 15.05.2025 17:32 Publikacja: 31.01.2023 10:14
Foto: Adobe Stock
1 stycznia weszły w życie zmiany do ustawy o prawach konsumenta i kodeksu cywilnego, które mają na celu wdrożenie w Polsce unijnych dyrektyw w zakresie niektórych aspektów sprzedaży towarów i umów o dostarczanie treści i usług cyfrowych. Zmiany mają zwiększyć poziom ochrony konsumentów w relacjach z przedsiębiorcami. Na etapie prac w Sejmie zrezygnowano jednak z rządowej propozycji, aby wydłużyć termin odpowiedzi na reklamacje konsumenckie z tytułu rękojmi z 14 do 30 dni. Wprowadzone zmiany wydają się być na pierwszy rzut oka nieznaczne, jednak ich głębsza analiza prowadzi do wniosku, że mogą dosyć istotnie wpłynąć na bieżącą pracę biur obsługi klientów i działów reklamacji.
Rozpoczął się czas zwyczajnych zgromadzeń wspólników w spółkach z o.o. oraz walnych zgromadzeń w spółkach akcyjn...
Fundacje rodzinne muszą nie tylko dbać o sukcesję i konsolidację aktywów, ale również o transparentność swoich d...
Zbliżający się „sezon” zwyczajnych zgromadzeń wspólników w spółkach z o.o. oznacza konieczność podjęcia kluczowy...
Zbliżający się okres walnych zgromadzeń spółek giełdowych jest dobrą okazją do zastanowienia się nad tym, w jaki...
W ostatnich miesiącach światowy handel stanął w obliczu istotnych zmian, które mogą wpłynąć na gospodarkę świato...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas