Reklamacje: jest mniej czasu na odpowiedź

Termin odpowiedzi to 14 dni. Oznacza to dla przedsiębiorców konieczność weryfikacji procesów.

Publikacja: 31.01.2023 10:14

Reklamacje: jest mniej czasu na odpowiedź

Foto: Adobe Stock

1 stycznia weszły w życie zmiany do ustawy o prawach konsumenta i kodeksu cywilnego, które mają na celu wdrożenie w Polsce unijnych dyrektyw w zakresie niektórych aspektów sprzedaży towarów i umów o dostarczanie treści i usług cyfrowych. Zmiany mają zwiększyć poziom ochrony konsumentów w relacjach z przedsiębiorcami. Na etapie prac w Sejmie zrezygnowano jednak z rządowej propozycji, aby wydłużyć termin odpowiedzi na reklamacje konsumenckie z tytułu rękojmi z 14 do 30 dni. Wprowadzone zmiany wydają się być na pierwszy rzut oka nieznaczne, jednak ich głębsza analiza prowadzi do wniosku, że mogą dosyć istotnie wpłynąć na bieżącą pracę biur obsługi klientów i działów reklamacji.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Unijna ochrona dla produktów rzemieślniczych
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Umorzenie udziałów w spółce z o.o. – rodzaje, procedura, skutki podatkowe
Biznes
Powrót do dyskusji o suwerenności technologicznej w Unii Europejskiej
Biznes
Nie tylko oscypek, chroniona może być również ciupaga
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Jak zapobiegać ryzyku niesfinalizowania transakcji?
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście