Reklamacje: jest mniej czasu na odpowiedź

Termin odpowiedzi to 14 dni. Oznacza to dla przedsiębiorców konieczność weryfikacji procesów.

Publikacja: 31.01.2023 10:14

Reklamacje: jest mniej czasu na odpowiedź

Foto: Adobe Stock

1 stycznia weszły w życie zmiany do ustawy o prawach konsumenta i kodeksu cywilnego, które mają na celu wdrożenie w Polsce unijnych dyrektyw w zakresie niektórych aspektów sprzedaży towarów i umów o dostarczanie treści i usług cyfrowych. Zmiany mają zwiększyć poziom ochrony konsumentów w relacjach z przedsiębiorcami. Na etapie prac w Sejmie zrezygnowano jednak z rządowej propozycji, aby wydłużyć termin odpowiedzi na reklamacje konsumenckie z tytułu rękojmi z 14 do 30 dni. Wprowadzone zmiany wydają się być na pierwszy rzut oka nieznaczne, jednak ich głębsza analiza prowadzi do wniosku, że mogą dosyć istotnie wpłynąć na bieżącą pracę biur obsługi klientów i działów reklamacji.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak dzielić się zyskiem ze wspólnikami?
Biznes
Obowiązkowy audyt fundacji rodzinnej. Jak stosować przepisy w praktyce?
Biznes
Jak podzielić zysk spółki z o.o. na zwyczajnym zgromadzeniu wspólników?
Biznes
Jak podzielić się zyskiem z akcjonariuszami nie wypłacając dywidendy?
Biznes
Jak nowe cła wpłyną na gospodarkę i klientów – wyzwania i rekomendacje