Aktualizacja: 31.03.2025 07:58 Publikacja: 31.01.2023 10:14
Foto: Adobe Stock
1 stycznia weszły w życie zmiany do ustawy o prawach konsumenta i kodeksu cywilnego, które mają na celu wdrożenie w Polsce unijnych dyrektyw w zakresie niektórych aspektów sprzedaży towarów i umów o dostarczanie treści i usług cyfrowych. Zmiany mają zwiększyć poziom ochrony konsumentów w relacjach z przedsiębiorcami. Na etapie prac w Sejmie zrezygnowano jednak z rządowej propozycji, aby wydłużyć termin odpowiedzi na reklamacje konsumenckie z tytułu rękojmi z 14 do 30 dni. Wprowadzone zmiany wydają się być na pierwszy rzut oka nieznaczne, jednak ich głębsza analiza prowadzi do wniosku, że mogą dosyć istotnie wpłynąć na bieżącą pracę biur obsługi klientów i działów reklamacji.
Chronione będą nie tylko nazwy pochodzenia czy oznaczenia geograficzne, serów, win, napojów spirytusowych. Już z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. Praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Umorzenie udziałów może służyć jako alternatywna forma wypłaty zysków zamiast dywidendy albo narzędzie do stabil...
Parlament Europejski, mimo że formalnie nie posiada inicjatywy ustawodawczej, odgrywa coraz większą rolę w kszta...
Rozporządzenie PE i Rady dot. ochrony oznaczeń geograficznych ustanawia ochronę produktów rzemieślniczych i prze...
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Jednym z największych ryzyk transakcji M&A jest niemożność zamknięcia transakcji, a w praktyce niepodpisanie fin...
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas