Reklama

Skutki zwarcia porozumienia między przedsiębiorcami

W prawie cywilnym bardzo często posługujemy się sformułowaniem, że pomiędzy stronami doszło do zawarcia porozumienia. Co jednak to oznacza? Czy takie porozumienie można nazwać umową, aneksem do umowy, a może ugodą?

Publikacja: 11.10.2024 04:30

Skutki zwarcia porozumienia między przedsiębiorcami

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z definicją wg słownika języka polskiego PWN „porozumienie” oznacza zgodę na coś, wzajemne zrozumienie, umowę, układ. Tym samym, słownik języka polskiego PWN od razu odsyła także do pojęcia umowy. Nie jest to jednak jakikolwiek rodzaj umowy nazwanej, którą możemy znaleźć w Kodeksie cywilnym. Porozumienie stanowi bowiem z pewnością formę umowy nienazwanej. Jednakże, czy każde porozumienie jest umową? Niekoniecznie. Wszystko zależy od tego, na co strony takiego porozumienia się umówią, a więc przede wszystkim czego dane porozumienie będzie dotyczyło, jaki jest cel jego zawarcia, zakres zastosowania, ale także jakie są motywy odnoszące się do podstaw danego porozumienia – czyli dlaczego strony w ogóle zdecydowały się zawrzeć porozumienie.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama