Aktualizacja: 07.07.2025 10:50 Publikacja: 11.10.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z definicją wg słownika języka polskiego PWN „porozumienie” oznacza zgodę na coś, wzajemne zrozumienie, umowę, układ. Tym samym, słownik języka polskiego PWN od razu odsyła także do pojęcia umowy. Nie jest to jednak jakikolwiek rodzaj umowy nazwanej, którą możemy znaleźć w Kodeksie cywilnym. Porozumienie stanowi bowiem z pewnością formę umowy nienazwanej. Jednakże, czy każde porozumienie jest umową? Niekoniecznie. Wszystko zależy od tego, na co strony takiego porozumienia się umówią, a więc przede wszystkim czego dane porozumienie będzie dotyczyło, jaki jest cel jego zawarcia, zakres zastosowania, ale także jakie są motywy odnoszące się do podstaw danego porozumienia – czyli dlaczego strony w ogóle zdecydowały się zawrzeć porozumienie.
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas