Reklama
Rozwiń
Reklama

Przedsiębiorca odpowie za nierzetelną opinię w internecie

Manipulowanie opiniami lub posługiwanie się fałszywymi recenzjami przez przedsiębiorcę może skutkować odpowiedzialnością cywilną, administracyjną, a w skrajnych przypadkach – nawet karną.

Publikacja: 01.08.2025 05:40

Przedsiębiorca odpowie za nierzetelną opinię w internecie

Przedsiębiorca odpowie za nierzetelną opinię w internecie

Foto: Adobe Stock

W czasach dynamicznego rozwoju marketingu oraz mediów społecznościowych wystawiane w internecie opinie produktów oraz usług przez konsumentów w istotny sposób wpływają na decyzje o zakupie produktu lub usługi. Coraz więcej przedsiębiorców wykorzystuje recenzje użytkowników jako narzędzie marketingowe, zdając sobie sprawę z ich ogromnego wpływu na postrzeganie marki i produktów. Niestety, nie wszystkie opinie są autentyczne – część z nich jest tworzona lub manipulowana przez przedsiębiorców w nieuczciwym celu osiągnięcia korzyści finansowych. Działania przedsiębiorców naruszające takie praktyki mogą jednak prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych, zarówno na podstawie prawa cywilnego, jak i karnego, a także w kontekście ochrony interesów konsumentów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama