Reklama

Przedsiębiorca odpowie za nierzetelną opinię w internecie

Manipulowanie opiniami lub posługiwanie się fałszywymi recenzjami przez przedsiębiorcę może skutkować odpowiedzialnością cywilną, administracyjną, a w skrajnych przypadkach – nawet karną.

Publikacja: 01.08.2025 05:40

Przedsiębiorca odpowie za nierzetelną opinię w internecie

Przedsiębiorca odpowie za nierzetelną opinię w internecie

Foto: Adobe Stock

W czasach dynamicznego rozwoju marketingu oraz mediów społecznościowych wystawiane w internecie opinie produktów oraz usług przez konsumentów w istotny sposób wpływają na decyzje o zakupie produktu lub usługi. Coraz więcej przedsiębiorców wykorzystuje recenzje użytkowników jako narzędzie marketingowe, zdając sobie sprawę z ich ogromnego wpływu na postrzeganie marki i produktów. Niestety, nie wszystkie opinie są autentyczne – część z nich jest tworzona lub manipulowana przez przedsiębiorców w nieuczciwym celu osiągnięcia korzyści finansowych. Działania przedsiębiorców naruszające takie praktyki mogą jednak prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych, zarówno na podstawie prawa cywilnego, jak i karnego, a także w kontekście ochrony interesów konsumentów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama