Aktualizacja: 13.10.2020 14:56 Publikacja: 13.10.2020 17:45
Foto: Adobe Stock
W języku angielskim popularne jest powiedzenie „shirts- leeves to shirtsleeves in three generations", które oznacza, że najstarsze pokolenie zaczynało biznes z niczym i poprzez swoją ciężką pracę budowało fortunę, natomiast w momencie, kiedy do władzy dochodzą ich wnukowie niewiele z tego majątku zostaje i należy zaczynać na nowo.
Wiele międzynarodowych firm odnoszących sukcesy to właśnie te, prowadzone przez wielopokoleniowe rodziny. Przykładami są znane marki – Volkswagen Group, Samsung Electronics, Ford, Foxconn (producent – na zamówienie zewnętrznych firm – takich urządzeń jak iPhone, Playstation). W zależności od definicji pojęcia „wpływ na firmę", w USA rodziny zarządzają około 40 proc. z 500 największych przedsiębiorstw. Firmy te często są pokazywane w mediach jako przykłady biznesów rodzinnych, w których władza jest umiejętnie przekazywana z pokolenia na pokolenie.
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas