Reklama
Rozwiń
Reklama

Pogodna jesień właściciela biura rachunkowego - sprzedaż biznesu czy przekazanie następcom

Coraz częściej posiadacze firm rodzinnych stają przed dylematem – czy przekazać przedsiębiorstwo kolejnemu pokoleniu, czy raczej zabezpieczyć finansowo swoją emeryturę.

Publikacja: 13.10.2020 17:45

Pogodna jesień właściciela biura rachunkowego - sprzedaż biznesu czy przekazanie następcom

Foto: Adobe Stock

W języku angielskim popularne jest powiedzenie „shirts- leeves to shirtsleeves in three generations", które oznacza, że najstarsze pokolenie zaczynało biznes z niczym i poprzez swoją ciężką pracę budowało fortunę, natomiast w momencie, kiedy do władzy dochodzą ich wnukowie niewiele z tego majątku zostaje i należy zaczynać na nowo.

Wiele międzynarodowych firm odnoszących sukcesy to właśnie te, prowadzone przez wielopokoleniowe rodziny. Przykładami są znane marki – Volkswagen Group, Samsung Electronics, Ford, Foxconn (producent – na zamówienie zewnętrznych firm – takich urządzeń jak iPhone, Playstation). W zależności od definicji pojęcia „wpływ na firmę", w USA rodziny zarządzają około 40 proc. z 500 największych przedsiębiorstw. Firmy te często są pokazywane w mediach jako przykłady biznesów rodzinnych, w których władza jest umiejętnie przekazywana z pokolenia na pokolenie.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama