Aktualizacja: 13.10.2020 14:56 Publikacja: 13.10.2020 17:45
Foto: Adobe Stock
W języku angielskim popularne jest powiedzenie „shirts- leeves to shirtsleeves in three generations", które oznacza, że najstarsze pokolenie zaczynało biznes z niczym i poprzez swoją ciężką pracę budowało fortunę, natomiast w momencie, kiedy do władzy dochodzą ich wnukowie niewiele z tego majątku zostaje i należy zaczynać na nowo.
Wiele międzynarodowych firm odnoszących sukcesy to właśnie te, prowadzone przez wielopokoleniowe rodziny. Przykładami są znane marki – Volkswagen Group, Samsung Electronics, Ford, Foxconn (producent – na zamówienie zewnętrznych firm – takich urządzeń jak iPhone, Playstation). W zależności od definicji pojęcia „wpływ na firmę", w USA rodziny zarządzają około 40 proc. z 500 największych przedsiębiorstw. Firmy te często są pokazywane w mediach jako przykłady biznesów rodzinnych, w których władza jest umiejętnie przekazywana z pokolenia na pokolenie.
Przedsiębiorcy od lat skarżą się na długotrwałe procedury w urzędach konsularnych i wojewódzkich związane z zatr...
1 czerwca 2025 roku weszły w życie nowe regulacje dotyczące zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Ich celem jest u...
Spółki z o.o., których rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym z początkiem kwietnia weszły w okres spra...
Wynagrodzenie z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy najmu stanowi wydatek, który przedsiębiorca będzie mógł...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Ostateczny termin na zatwierdzenie sprawozdania dla większości fundacji rodzinnych mija 30 czerwca. Niezgłoszeni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas