Aktualizacja: 05.05.2020 16:39 Publikacja: 05.05.2020 17:15
Foto: Adobe Stock
- W wyniku inwentaryzacji w spółce stwierdzono różnice inwentaryzacyjne, zarówno niedobory jak i nadwyżki. W jaki sposób należy rozliczyć zidentyfikowane różnice? Czy różnice podlegają kompensacie? – pyta czytelnik.
Różnice inwentaryzacyjne stwierdzone w czasie spisu z natury do czasu ich wyjaśnienia i rozliczenia należy ująć na kontach zespołu 2 „Rozliczenie niedoborów"/"Rozliczenie nadwyżek". Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy o rachunkowości (dalej: uor) wyniki inwentaryzacji należy należycie udokumentować oraz powiązać z zapisami w księgach rachunkowych. Różnice pomiędzy stanem rzeczywistym a wykazanym w księgach rachunkowych, które ujawniono podczas inwentaryzacji należy wyjaśnić i rozliczyć w księgach rachunkowych roku obrotowego, za który przeprowadzono inwentaryzację.
Oprogramowanie może doznać awarii, których wystąpienie grozi zakłóceniem prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę. Wdrażając oprogramowanie warto więc zawrzeć umowę o jego utrzymanie.
Zapewnienie odpowiedniego reagowania na zgłoszenia sygnalistów wymaga opracowania i wdrożenia skutecznych, dostosowanych do specyfiki danej organizacji, procedur zgłaszania oraz postępowania z informacjami o naruszeniach.
W listopadzie został udostępniony kolejny projekt ustawy mającej implementować dyrektywę NIS2 oraz zestaw narzędzi Toolbox 5G. Kto będzie zobowiązany do stosowania procedur w zakresie cyberbezpieczeństwa w 2025 roku?
Umowa o zachowaniu poufności zabezpiecza przed ujawnieniem informacji poufnych udostępnianych w związku ze współpracą pomiędzy stronami. Może zostać zawarta na różnych etapach współpracy: negocjacji, trwania umowy o współpracy i po jej zakończeniu.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Znaki towarowe sprzeczne z porządkiem publicznym lub dobrymi obyczajami nie mogą być rejestrowane – wynika z przepisów zarówno unijnych, jak i polskich. Problem był jednak ze zdefiniowaniem tych pojęć. Dokument Wspólnej Praktyki CP14 je wyjaśnia.
Firma audytorska oraz badana jednostka mają ten sam cel – sporządzenie sprawozdania finansowego zgodnego z przepisami i wydanie sprawozdania z badania zawierającego opinię bez zastrzeżeń. Zgodna współpraca pozwoli ten cel osiągnąć.
Jednym z warunków prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego jest potwierdzenie, że transakcje odbywają się na warunkach rynkowych. Aby móc złożyć taką deklarację, należy wcześniej przygotować rzetelną analizę porównawczą.
Zmiany systemowe potrzebne do generowania nowego JPK_KR_PD i JPK_ST będą wymagały sporo czasu. Dla podmiotów objętych nowym obowiązkiem już od 2025 r. jest to więc ostatni dzwonek, aby zacząć się przygotowywać do nowego raportowania JPK CIT.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na rower, który wykorzystuje do załatwiania firmowych spraw. Odliczy też VAT. Fiskus się na to zgadza.
Oprócz dokumentowania cen transferowych oraz składania raportów i powiadomień CbC, największe grupy kapitałowe będą musiały sporządzać, publikować i udostępniać sprawozdania o podatku dochodowym.
Rada Międzynarodowych Standardów Rachunkowości wydała 9 kwietnia br. nowy MSSF 18 Prezentacja i ujawnienia w sprawozdaniach finansowych, który zastąpi dotychczasowy MSR 1 Prezentacja sprawozdań finansowych.
Zmiana klasyfikacji składnika majątku wymaga przeanalizowania przesłanek do zakwalifikowania towaru jako środek trwały, ustalenia jego wartości początkowej, określenia sposobu jego amortyzacji i wprowadzenia zmian w ewidencji księgowej.
Następstwem transakcji sprzedaży ZCP nierzadko jest likwidacja spółki sprzedającej swój majątek. Jak zaksięgować taką transakcję? Na co zwrócić uwagę, sporządzając sprawozdanie finansowe?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas