Reklama

Wdrożenie standardów technicznych raportowania ESEF

Z opublikowanego w styczniu komunikatu UKNF w sprawie jednolitego europejskiego formatu elektronicznego (European Single Electronic Format, ESEF) wynika, że dostosowanie do jego wymogów to początek budowy nowej platformy sprawozdawczej służącej wymianie informacji między emitentami a interesariuszami. Jej wdrożenie planowane jest na drugą połowę 2022 r. Można się zatem spodziewać, że wymogi informacyjne emitentów będą się rozszerzały, a wykorzystanie formatu XBRL w sprawozdawczości finansowej będzie stopniowo rosło.

Publikacja: 04.02.2020 17:00

Wdrożenie standardów technicznych raportowania ESEF

Foto: Adobe Stock

Pod koniec maja 2019 r., zasady związane z inicjatywą Komisji Europejskiej w sprawie jednolitego europejskiego formatu elektronicznego (European Single Electronic Format, ESEF) zostały sfinalizowane i opublikowane w Dzienniku Urzędowym UE. ESEF to inicjatywa polegająca na dodaniu kodu do odczytu maszynowego do skonsolidowanego rocznego sprawozdania finansowego lub innego dokumentu zawierającego informacje finansowe. Na podstawie tej publikacji Urząd Komisji Nadzoru Finansowego wydał 17 grudnia 2019 r. (opublikowany na stronie internetowej UKNF 13 stycznia 2020 r.) komunikat w sprawie zastosowania tych regulacji.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama