Szykują się rewolucyjne zmiany w „zielonej” komunikacji

Ostatnie miesiące przyniosły dobre wieści. Liczba przypadków greenwashingu spadła po raz pierwszy od sześciu lat – na świecie o 12 proc., a w Europie aż o 20 proc. Miniony rok to także nowe regulacje wspierające wiarygodną komunikację środowiskową.

Publikacja: 27.02.2025 15:29

Szykują się rewolucyjne zmiany w „zielonej” komunikacji

Foto: Adobe Stock

 Firmy coraz częściej rezygnują z nierzetelnych haseł – z własnej inicjatywy lub pod presją organów nadzorczych. Co jest piętnowane i jak się przygotować na nową rzeczywistość komunikacyjną?

Greenwashing to rozpowszechnianie fałszywych lub niejasnych informacji o ekologiczności, nieuzasadnione deklaracje o pozytywnym lub neutralnym wpływie na środowisko. Europejski ustawodawca nie skupia się jednak na definiowaniu tego zjawiska, tylko na stworzeniu zasad dla oświadczeń środowiskowych i oznakowań ekologicznych – by były wiarygodne, porównywalne i weryfikowalne.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ESG w praktyce
Jak zadbać o potrzeby różnych grup i wzmacniać potencjał firmy
ESG w praktyce
Rola nieruchomości w budowaniu społecznego kapitału
ESG w praktyce
Zrównoważony rozwój jako dźwignia wartości przedsiębiorstwa
ESG w praktyce
Weryfikowalność sprawozdań. Ujawnienia związane z ESRS S1 – S4
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
ESG w praktyce
(Nie)stabilny system raportowania zrównoważonego rozwoju