Szykują się rewolucyjne zmiany w „zielonej” komunikacji

Ostatnie miesiące przyniosły dobre wieści. Liczba przypadków greenwashingu spadła po raz pierwszy od sześciu lat – na świecie o 12 proc., a w Europie aż o 20 proc. Miniony rok to także nowe regulacje wspierające wiarygodną komunikację środowiskową.

Publikacja: 27.02.2025 15:29

Szykują się rewolucyjne zmiany w „zielonej” komunikacji

Foto: Adobe Stock

 Firmy coraz częściej rezygnują z nierzetelnych haseł – z własnej inicjatywy lub pod presją organów nadzorczych. Co jest piętnowane i jak się przygotować na nową rzeczywistość komunikacyjną?

Greenwashing to rozpowszechnianie fałszywych lub niejasnych informacji o ekologiczności, nieuzasadnione deklaracje o pozytywnym lub neutralnym wpływie na środowisko. Europejski ustawodawca nie skupia się jednak na definiowaniu tego zjawiska, tylko na stworzeniu zasad dla oświadczeń środowiskowych i oznakowań ekologicznych – by były wiarygodne, porównywalne i weryfikowalne.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
ESG w praktyce
ESG w centrum uwagi biznesu: Inicjatywa „Razem dla ESG”
ESG w praktyce
Dyrektywa due diligence w praktyce
ESG w praktyce
Strategia ESG to dopiero początek
ESG w praktyce
Nowe obowiązki dotyczące udostępniania niektórych towarów i produktów
ESG w praktyce
Jest nowy krajowy standard atestacji
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”