Reklama

Szykują się rewolucyjne zmiany w „zielonej” komunikacji

Ostatnie miesiące przyniosły dobre wieści. Liczba przypadków greenwashingu spadła po raz pierwszy od sześciu lat – na świecie o 12 proc., a w Europie aż o 20 proc. Miniony rok to także nowe regulacje wspierające wiarygodną komunikację środowiskową.

Publikacja: 27.02.2025 15:29

Szykują się rewolucyjne zmiany w „zielonej” komunikacji

Foto: Adobe Stock

 Firmy coraz częściej rezygnują z nierzetelnych haseł – z własnej inicjatywy lub pod presją organów nadzorczych. Co jest piętnowane i jak się przygotować na nową rzeczywistość komunikacyjną?

Greenwashing to rozpowszechnianie fałszywych lub niejasnych informacji o ekologiczności, nieuzasadnione deklaracje o pozytywnym lub neutralnym wpływie na środowisko. Europejski ustawodawca nie skupia się jednak na definiowaniu tego zjawiska, tylko na stworzeniu zasad dla oświadczeń środowiskowych i oznakowań ekologicznych – by były wiarygodne, porównywalne i weryfikowalne.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ESG w praktyce
Rady nadzorcze jako architekci zrównoważonej transformacji
ESG w praktyce
Uproszczeniowy pośpiech. Prace nad Omnibusem
ESG w praktyce
Raportowanie a strategia biznesowa
ESG w praktyce
Nowe podejście do raportowania dla małych i średnich firm
ESG w praktyce
Jakie dane zbierać i jak to robić?
Reklama
Reklama
Reklama