Firmy coraz chętniej używają chatbotów

Według prognoz, do 2020 r. chatboty będzie wykorzystywało już ponad 50 proc. średnich i dużych przedsiębiorstw.

Publikacja: 20.08.2019 19:40

Firmy coraz chętniej używają chatbotów

Foto: Bloomberg

Dziś jednak chatboty nie są doskonałe. Rozwiązanie, które – jak podkreślają eksperci – skutecznie wzbudza zainteresowanie klientów, wciąż zawodzi jednak w sytuacjach, gdy konsumenci wymagają bezpośredniego kontaktu. – Przed markami stoi teraz zadanie zbudowania doświadczenia, które będzie głębokie, uwzględniające emocje – wskazuje Van Beker, wiceprezes ds. badań w firmie analitycznej Gartner.

Przedstawiciele startupu Zendesk podają kilka przykładów wykorzystania w firmach chatbotów, które pozwalają zrozumieć możliwości tej technologii, ale również jej ograniczenia. Wskazują np. na Ebay i jego ShopBota, która poza standardowymi odpowiedziami na pytania konsumenta, dotyczącymi usług sklepu, potrafi nakierowywać go na produkty wyłącznie na podstawie ich opisu czy ceny. Jeśli dana osoba chce np. kupić torebkę, ShopBot zapyta o materiał, z jakiego ma być wykonana, zasugeruje również, jakie modele są trendy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Inwestycje
Deregulacja. Czy przyspieszenie procedur geodezyjnych usprawni inwestycje?
Inwestycje
Kontrakty dla Chińczyków w urzędniczych rękach. Eksperci o konsekwencjach wyroku TSUE
Inwestycje
Unijna ochrona nie dla Chińczyków. Ważny wyrok w sprawie zamówień publicznych
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?