Mamy już cyfrowy wstręt. Efekt lockdownu?

Choć 80 proc. Polaków pozytywnie ocenia cyfrowe metody komunikacji, tak powszechne w pandemicznej rzeczywistości, to 75 proc. z nas uważa, że możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy, sklepu czy instytucji jest wciąż niezwykle ważna.

Publikacja: 20.02.2021 14:18

Mamy już cyfrowy wstręt. Efekt lockdownu?

Foto: Kanały cyfrowe coraz bardziej nas męczą. Przyczyną może być zarówno ich wielość, jak i przedłużający się lockdown. Źródło: Adobe Stock

To dlatego, jak wynika z najnowszych badań EY Polska i Billennium, jeden na pięciu naszych rodaków jest niezadowolony ze zdalnych metod kontaktu. Aż 41 proc. ankietowanych przyznało, że po pandemii będzie rzadziej korzystać z takich cyfrowych rozwiązań.

Według raportu „Jak w warunkach nowej rzeczywistości Polacy korzystają z kanałów cyfrowych”, najmniejszą otwartość deklarujemy wobec zdalnego zakupu samochodu. Tylko 15 proc. respondentów byłoby gotowych zastąpić bezpośredni kontakt – komunikacją cyfrową. Co ciekawe, taka zamiana byłaby łatwiejsza, jeśli dotyczyłaby konsultacji lekarskich (tu gotowość deklaruje 23 proc. badanych), edukacji (25 proc.).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Inwestycje
Deregulacja: będzie milcząca zgoda na drobne prace przy zabytkach
Inwestycje
Rzeczywistość wymusza zmiany. Projekt ustawy o kryptowalutach już na finiszu
Inwestycje
Deregulacja. Czy przyspieszenie procedur geodezyjnych usprawni inwestycje?
Inwestycje
Kontrakty dla Chińczyków w urzędniczych rękach. Eksperci o konsekwencjach wyroku TSUE
Inwestycje
Unijna ochrona nie dla Chińczyków. Ważny wyrok w sprawie zamówień publicznych
Reklama
Reklama