Mamy już cyfrowy wstręt. Efekt lockdownu?

Choć 80 proc. Polaków pozytywnie ocenia cyfrowe metody komunikacji, tak powszechne w pandemicznej rzeczywistości, to 75 proc. z nas uważa, że możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy, sklepu czy instytucji jest wciąż niezwykle ważna.

Publikacja: 20.02.2021 14:18

Mamy już cyfrowy wstręt. Efekt lockdownu?

Foto: Kanały cyfrowe coraz bardziej nas męczą. Przyczyną może być zarówno ich wielość, jak i przedłużający się lockdown. Źródło: Adobe Stock

To dlatego, jak wynika z najnowszych badań EY Polska i Billennium, jeden na pięciu naszych rodaków jest niezadowolony ze zdalnych metod kontaktu. Aż 41 proc. ankietowanych przyznało, że po pandemii będzie rzadziej korzystać z takich cyfrowych rozwiązań.

Według raportu „Jak w warunkach nowej rzeczywistości Polacy korzystają z kanałów cyfrowych”, najmniejszą otwartość deklarujemy wobec zdalnego zakupu samochodu. Tylko 15 proc. respondentów byłoby gotowych zastąpić bezpośredni kontakt – komunikacją cyfrową. Co ciekawe, taka zamiana byłaby łatwiejsza, jeśli dotyczyłaby konsultacji lekarskich (tu gotowość deklaruje 23 proc. badanych), edukacji (25 proc.).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał partnera
Eksperci z SAPERE dołączyli do EY