Prawie połowa światowej populacji korzysta z platform mediów społecznościowych. Dlatego stare i nowe firmy otrzymały tanią alternatywę do reklamowania się i interakcji z klientami. Od premiery w 2016 roku TikTok zyskał na popularności i ma obecnie ponad 689 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
TikTok – mały biznes chce się reklamować
Hashtag „#smallbusiness” ma obecnie 25 miliardów wyświetleń w TikTok. Doprowadziło to do tego, że właściciele małych firm chcą wykorzystać platformę, aby promować swoje marki, aby wykorzystać okazję do dotarcia do nowych odbiorców.
CZYTAJ TEŻ: Kosmetyki mile widziane w bogatych krajach arabskich
Eksperci finansowi z money.co.uk zbadali, który sektor biznesowy radzi sobie obecnie najlepiej w TikTok. Zespół przejrzał najlepsze filmy pod hasłem #smallbusiness, odnotowując liczbę polubień i branżę, do której należy firma. Pozwoliło im to uszeregować sektory biznesowe pod względem popularności od najwyższej do najniższej.
Kosmetyki nr 1 na TokTok
Branża kosmetyczna jest najpopularniejszą branżą #smallbusiness na TikTok z łączną liczbą 61 792 300 polubień w analizowanych filmach. Od kosmetyków, takich jak domowy błyszczyk do ust, po klipsy do opakowań ASMR, branża z pewnością cieszy się największą popularnością. Branża modowa zajmuje drugie miejsce pod względem popularności z 50 424 500 polubieniami. Odzież miejska, koszulki z nadrukowanym logo i odzież sportowa były szeroko prezentowane w najpopularniejszych filmach przez małe firmy. Na trzecim miejscu jest branża jubilerska z 49 893 000 polubień. Najpopularniejsze filmy prezentowały naszyjniki, pierścionki i kolczyki. Branża artystyczna zajmuje czwarte miejsce na liście najpopularniejszych małych firm na TikTok. Obrazy, płótna i filmy z projektami graficznymi otrzymały łącznie 43 543 000 polubień. Pierwszą piątkę zamyka branża dekoracji wnętrz i akcesoriów z łączną liczbą 27 103 700 polubień.
CZYTAJ TEŻ: Modowe influencerki też chcą eksportować
Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: wyposażenie wnętrza domu i akcesoria, żywność, akcesoria do smartfonów, preparaty do czyszczenia i konserwacja, zabawki i produkty do pielęgnacji jamy ustnej. Co ciekawe, produkty eko friendly miały poniżej miliona polubień, zajmując dopiero 22 miejsce.