Czym kierują się przedsiębiorcy kupując firmowe auta? Zaszły zmiany

W 2021 r. w Polsce sprzedano łącznie 520,5 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 t. To o ponad 6,5 proc. więcej niż w 2020 r. – wynika z danych Samar. Wzrosty to zasługa w dużej mierze przedsiębiorstw, w tym tych z sektora MŚP.

Publikacja: 17.01.2022 15:04

Dziś tylko nieco ponad 18 proc. przedstawicieli mikro, małych i średnich firm kieruje się swoimi wcz

Dziś tylko nieco ponad 18 proc. przedstawicieli mikro, małych i średnich firm kieruje się swoimi wcześniejszymi doświadczeniami i wybiera marki, które już posiada w swojej flocie.

Foto: Yuri Bizgaimer

Biznes ogląda jednak każdą złotówkę wydaną na pojazdy znacznie dokładniej niż dotychczas. Według najnowszych badań Instytutu Keralla, mikro, mali i średni przedsiębiorcy kupując służbowe auta, kierują się głównie jego ceną. Jedynie dla niewielkiego odsetka respondentów priorytetem są takie kwestie, jak funkcjonalność czy reprezentacyjny wygląd.

37,3 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP jako priorytet wskazuje koszt zakupu, a 31,6 proc. - koszty eksploatacji. Dla niemal co czwartego ankietowanego kluczem jest też uniwersalność samochodu, rozumiana jako możliwość dostosowania jego parametrów do aktualnych potrzeb firmy.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Jakie są korzyści z posiadania Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji?