Reklama
Rozwiń

Czym kierują się przedsiębiorcy kupując firmowe auta? Zaszły zmiany

W 2021 r. w Polsce sprzedano łącznie 520,5 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 t. To o ponad 6,5 proc. więcej niż w 2020 r. – wynika z danych Samar. Wzrosty to zasługa w dużej mierze przedsiębiorstw, w tym tych z sektora MŚP.

Publikacja: 17.01.2022 15:04

Dziś tylko nieco ponad 18 proc. przedstawicieli mikro, małych i średnich firm kieruje się swoimi wcz

Dziś tylko nieco ponad 18 proc. przedstawicieli mikro, małych i średnich firm kieruje się swoimi wcześniejszymi doświadczeniami i wybiera marki, które już posiada w swojej flocie.

Foto: Yuri Bizgaimer

Biznes ogląda jednak każdą złotówkę wydaną na pojazdy znacznie dokładniej niż dotychczas. Według najnowszych badań Instytutu Keralla, mikro, mali i średni przedsiębiorcy kupując służbowe auta, kierują się głównie jego ceną. Jedynie dla niewielkiego odsetka respondentów priorytetem są takie kwestie, jak funkcjonalność czy reprezentacyjny wygląd.

37,3 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP jako priorytet wskazuje koszt zakupu, a 31,6 proc. - koszty eksploatacji. Dla niemal co czwartego ankietowanego kluczem jest też uniwersalność samochodu, rozumiana jako możliwość dostosowania jego parametrów do aktualnych potrzeb firmy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Inwestycje
Deregulacja: będzie milcząca zgoda na drobne prace przy zabytkach
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Inwestycje
Rzeczywistość wymusza zmiany. Projekt ustawy o kryptowalutach już na finiszu
Inwestycje
Deregulacja. Czy przyspieszenie procedur geodezyjnych usprawni inwestycje?
Inwestycje
Kontrakty dla Chińczyków w urzędniczych rękach. Eksperci o konsekwencjach wyroku TSUE
Inwestycje
Unijna ochrona nie dla Chińczyków. Ważny wyrok w sprawie zamówień publicznych