Czy zaplanowane usuwanie awarii uzasadnia skrócenie odpoczynku?

Tylko nagła i nieplanowana konieczność usunięcia awarii pozwala skrócić tygodniowy odpoczynek pracownika. Ale nie może on trwać krócej niż 24 godziny.

Publikacja: 06.10.2021 14:22

Czy zaplanowane usuwanie awarii uzasadnia skrócenie odpoczynku?

Foto: Adobe Stock

- Ostatnio mieliśmy awarię systemu. Naprawa zajęła prawie 1,5 pełnego dnia w czasie, w którym firma normalnie nie pracuje (tydzień po wystąpieniu awarii). Wykonała ją osoba, która pracowała również – zgodnie z rozkładem czasu pracy – przez pozostałe 5 dni w tygodniu. Pracownik tak sobie rozplanował naprawę, że skorzystał z odpoczynku dobowego. Czy w tym przypadku można uznać, że wystąpiła przesłanka pozwalająca na skrócenie odpoczynku tygodniowego?

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?
Reklama
Reklama