Aktualizacja: 29.12.2021 08:28 Publikacja: 29.12.2021 14:07
Foto: Adobe Stock
Wypadek przy pracy to z perspektywy przedsiębiorcy nie tylko obowiązki organizacyjne związane z postępowaniem powypadkowym. To również ryzyko odpowiedzialności finansowej. Poszkodowany pracownik może bowiem domagać się wypłacenia mu różnego rodzaju świadczeń. Podobne uprawnienia ma rodzina osoby zmarłej z powodu wypadku przy pracy.
Świadczenia związane z wypadkiem przy pracy w pierwszej kolejności pochodzą z ZUS. Jest to np. jednorazowe odszkodowanie czy renta z tytułu niezdolności do pracy. Niejednokrotnie zdarza się jednak, że poszkodowany pracownik (lub rodzina pracownika zmarłego w rezultacie wypadku przy pracy) domaga się zapłaty świadczeń nie od ZUS, lecz od pracodawcy. Są to m.in. odszkodowania, zadośćuczynienia pieniężne i renty.
W biurowcach nie gasi się już światła o 23:00. Praca po godzinach przeniosła się do domów.
Praca w dni wolne jest ściśle uregulowana i powinna być zrekompensowana. Pracodawca, który tego nie dopilnuje, m...
W tym roku 3 maja wypada w sobotę. Kiedy pracownikowi należy się wolne?
Częstym przedmiotem sporów z ZUS jest wysokość wynagrodzenia ustalonego przez strony w umowie o pracę. W razie z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Na co zwrócić uwagę, by umowa podpisana z samozatrudnionym była zgodna z prawem? Błąd może pociągnąć za sobą kon...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas