Aktualizacja: 29.12.2021 08:28 Publikacja: 29.12.2021 14:07
Foto: Adobe Stock
Wypadek przy pracy to z perspektywy przedsiębiorcy nie tylko obowiązki organizacyjne związane z postępowaniem powypadkowym. To również ryzyko odpowiedzialności finansowej. Poszkodowany pracownik może bowiem domagać się wypłacenia mu różnego rodzaju świadczeń. Podobne uprawnienia ma rodzina osoby zmarłej z powodu wypadku przy pracy.
Świadczenia związane z wypadkiem przy pracy w pierwszej kolejności pochodzą z ZUS. Jest to np. jednorazowe odszkodowanie czy renta z tytułu niezdolności do pracy. Niejednokrotnie zdarza się jednak, że poszkodowany pracownik (lub rodzina pracownika zmarłego w rezultacie wypadku przy pracy) domaga się zapłaty świadczeń nie od ZUS, lecz od pracodawcy. Są to m.in. odszkodowania, zadośćuczynienia pieniężne i renty.
Firmy, planując przyszłoroczne budżety, powinny uwzględnić podwyżki dla kobiet. Obniżki dla mężczyzn raczej nie...
Wiza uzyskana w innym państwie Schengen nie będzie już uprawniać do pracy w naszym kraju. Cudzoziemcy powinni sz...
Podpisanie umowy o zakazie konkurencji zwiększa bezpieczeństwo pracodawcy i stwarza mocniejsze podstawy do wycią...
Dyrektywa o jawności wynagrodzeń wpłynie na przyszłoroczne budżety pracodawców. Warto już teraz przeanalizować w...
Zatwierdzenie przez związki zawodowe lub przedstawiciela załogi regulaminu, który zawiera zapisy niezgodne z pra...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas