Reklama

Firmowanie pracodawcy własną twarzą to nie obowiązek

Wizerunek pracownika jest chroniony na gruncie prawa autorskiego oraz jako dobro osobiste i dane osobowe. Pracodawca nie może wykorzystywać go w sposób nieograniczony, nawet za zgodą zatrudnionego.

Publikacja: 02.02.2022 11:31

Firmowanie pracodawcy własną twarzą to nie obowiązek

Foto: Adobe Stock

Pracownicze facewalle, fotorelacje w formie wirtualnej wizyty w biurze czy filmy i kolaże zdjęć z wyjazdów integracyjnych są popularną formą budowania pozytywnego wizerunku firmy. Udostępnianiu wizerunku na stronach internetowych oraz profilach społecznościowych przyświeca chęć pozytywnego oddziaływania zewnętrznego – zarówno dla potencjalnych pracowników, jak i klientów. Czy ta forma budowania dobrego PR firmy jest zgodna z prawem? I co zrobić, aby była?

Brak definicji

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Czy pokolenie Z wymusi zmiany w Kodeksie pracy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Kadry i Płace
Lawina korekt w ZUS i urzędach skarbowych
Kadry i Płace
Prowokowanie pracownika nie zawsze popłaca
Kadry i Płace
O czym pracodawca nie musi mówić związkom zawodowym?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Kadry i Płace
O czym kadrowi zapominają powiadomić ZUS?
Reklama
Reklama