Reklama

Firmowanie pracodawcy własną twarzą to nie obowiązek

Wizerunek pracownika jest chroniony na gruncie prawa autorskiego oraz jako dobro osobiste i dane osobowe. Pracodawca nie może wykorzystywać go w sposób nieograniczony, nawet za zgodą zatrudnionego.

Publikacja: 02.02.2022 11:31

Firmowanie pracodawcy własną twarzą to nie obowiązek

Foto: Adobe Stock

Pracownicze facewalle, fotorelacje w formie wirtualnej wizyty w biurze czy filmy i kolaże zdjęć z wyjazdów integracyjnych są popularną formą budowania pozytywnego wizerunku firmy. Udostępnianiu wizerunku na stronach internetowych oraz profilach społecznościowych przyświeca chęć pozytywnego oddziaływania zewnętrznego – zarówno dla potencjalnych pracowników, jak i klientów. Czy ta forma budowania dobrego PR firmy jest zgodna z prawem? I co zrobić, aby była?

Brak definicji

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Zadaniowy czas pracy – wolność czy pułapka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Jak uchwała SN o ochronie przedemerytalnej zmieni politykę zatrudnienia?
Kadry i Płace
Jak ukarać za naruszenie dyscypliny pracy?
Kadry i Płace
Zadaniowy system pracy. Ze względu na święta firma musi zmniejszyć część obowiązków
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK naliczone przed śmiercią uczestnika trzeba przekazać do instytucji finansowej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama