Reklama

Pracodawca będzie musiał być transparentny

Polityka personalna ma być kreowana w sposób przejrzysty, a warunki pracy powinny być przewidywalne. Tego wymaga od pracodawców unijna dyrektywa, która wprowadzi niedługo nowe obowiązki pracodawców.

Publikacja: 11.05.2022 16:39

Pracodawca będzie musiał być transparentny

Foto: Adobe Stock

Transparentne reguły pracy lada dzień staną się powszechnym obowiązkiem każdego polskiego pracodawcy. Nowa dyrektywa unijna, która wejdzie w życie 1 sierpnia 2022 r., szczegółowo wyjaśnia, w jaki sposób i jakie informacje o zatrudnieniu pracodawca powinien przekazać nowemu pracownikowi. Do tych zmian zostanie także dostosowany nasz rodzimy kodeks pracy.

Polityka personalna ma być kreowana w sposób przejrzysty, a warunki pracy powinny być przewidywalne – tego wymaga od pracodawców Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2019/1152 (DzUrz UE L Nr 186, str. 105). Jej głównym celem jest poprawa warunków pracy oraz zapewnienie zdolności adaptacyjnej rynku pracy – możemy przeczytać na stronach Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Zadaniowy czas pracy – wolność czy pułapka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kadry i Płace
Jak uchwała SN o ochronie przedemerytalnej zmieni politykę zatrudnienia?
Kadry i Płace
Jak ukarać za naruszenie dyscypliny pracy?
Kadry i Płace
Zadaniowy system pracy. Ze względu na święta firma musi zmniejszyć część obowiązków
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK naliczone przed śmiercią uczestnika trzeba przekazać do instytucji finansowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama