Pracodawca nie może biernie przyglądać się mobbingowi

Następcze działania pracodawcy, podejmowane po stwierdzeniu zachowań współpracowników o charakterze mobbingowym, które nie przyniosły realnych efektów, nie zwolnią go z odpowiedzialności za te zachowania, jeśli nie podejmował żadnych działań zapobiegawczych.

Publikacja: 11.05.2022 16:36

Pracodawca nie może biernie przyglądać się mobbingowi

Foto: Adobe Stock

Sprawa, w której pracodawca nieprawidłowo reagował na mobbingowe działania współpracowników, dotyczyła pracownicy świadczącej pracę w teatrze na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony na stanowisku rzemieślnika teatralnego malarza. Do jej głównych obowiązków należało wykonywanie powierzonych elementów dekoracyjnych i ich montaż. W początkowym okresie jej relacje ze współpracownikami układały się dobrze, z czasem jednak uległy pogorszeniu. Często zdarzały się zaczepki, wyśmiewanie i żarty z niej. Przed odejściem z pracy te zdarzenia miały miejsce regularnie. Początkowo zachowania pracowników malarni miały charakter prześmiewczy, ale później przeszły w agresję. Dopuszczali się oni działań mobbingowych wobec pracownicy niszcząc jej jedzenie czy rekwizyty do pracy, ale też wyśmiewali jej wykształcenie. Ponadto sąd ustalił, że pracownica była molestowana przez dotykanie i poklepywanie po pośladkach, choć nie wyrażała na to zgody.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki?
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON: dopłaty do pensji niepełnosprawnych dopiero od stycznia 2025 r.
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?