Reklama

„Starego” pracownika nie trzeba informować na piśmie o nowych przerwach

Pracodawca nie ma obowiązku przekazywać uzupełnionej informacji o warunkach zatrudnienia osobom zatrudnionym przed 26 kwietnia br. Ale musi stosować wobec nich nowe przepisy.

Publikacja: 18.05.2023 02:00

Umowa o pracę

Umowa o pracę

Foto: Adobe Stock

- W nawiązaniu do artykułu zamieszonego w Rzeczpospolitej 4 maja 2023 r. „Do wiedzy pracownika także przerwy, odpoczynki i szkolenia” – czy w związku ze zmianami kodeksu pracy – wprowadzeniem dodatkowych przerw w pracy przy pracy powyżej 9 i 16 godzin pracodawca powinien poinformować o prawie do tych przerw 26 kwietnia 2023 r., tj. w dniu wejścia zmian? Ale jak to mógł zrobić przy zatrudnieniu powyżej 500 osób w systemie równoważnym do 12 godzin? Czy jeśli tego nie zrobił, to w przypadku kontroli otrzyma grzywnę? – pyta czytelniczka.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Kadry i Płace
Wpłaty do PPK nalicza się także od wynagrodzenia wypłaconego po ustaniu zatrudnienia
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Pracowite ministerstwo?
Kadry i Płace
O czym pamiętać w związku ze wzrostem płacy minimalnej?
Kadry i Płace
Zadaniowy system czasu pracy nie wyklucza nadgodzin
Kadry i Płace
Wyższa odprawa w przypadku rozwiązania umowy o pracę
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama