Ugoda z pracownikiem nie załatwi każdej sprawy

Zawarcie z pracownikiem ugody może być dobrym sposobem zakończenia sporu sądowego lub przedsądowego. Jednak nie wszystko jest w niej dopuszczalne. Obowiązują ograniczenia mające chronić pracowników.

Publikacja: 09.11.2023 02:00

Ugoda z pracownikiem nie załatwi każdej sprawy

Foto: Adobe Stock

Ugoda stanowi w istocie umowę stron określającą zasady zakończenia toczącego się sporu. Jest ona oparta na idei kompromisu polegającego na częściowej rezygnacji przez każdą ze stron ze swoich roszczeń w celu polubownego rozwiązania trwającego sporu. Zatem jej istotną cechą są wzajemne ustępstwa stron dokonywane w celu osiągnięcia porozumienia. Ugoda powoduje też zwykle szybsze i tańsze zamknięcie sporu.

Możliwa w każdym momencie

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: O zatrudnieniu powinny decydować kompetencje
Kadry i Płace
Co zrobić, gdy firma ma zaległości w ZUS?
Kadry i Płace
Jak zadbać o różnorodność bez ryzyka dyskryminacji?
Kadry i Płace
Działania odwetowe to przestępstwo
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Kadry i Płace
Czy udostępnienie pracownikowi lokalu mieszkalnego jest zawsze oskładkowane?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń