Reklama

Jakie ryzyka niesie za sobą rekrutacja z pomocą AI

Sztuczna inteligencja używana bezmyślnie w procesie rekrutacji może przynosić efekty odwrotne od zamierzonych. Na przykład błędy w danych szkoleniowych mogą skutkować dyskryminacją kandydatów, a nadmierne poleganie na algorytmach może pomijać istotne ludzkie cechy, wpływając negatywnie na różnorodność i poczucie sprawiedliwości.

Publikacja: 30.11.2023 02:00

Jakie ryzyka niesie za sobą rekrutacja z pomocą AI

Foto: Adobe Stock

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii cyfrowy świat rekrutacji staje się coraz bardziej zaawansowany, oferując zarówno nowe perspektywy, jak i stawiając istotne wyzwania. Sztuczna inteligencja (AI)* wkracza do procesu rekrutacji, obiecując ułatwienia, ale także rodząc pytania o równość szans. Jak unikać potencjalnych pułapek i wykorzystać potencjał AI w sposób etyczny i zgodny z zasadą równego traktowania? Przyjrzymy się zarówno korzyściom, jak i możliwym zagrożeniom, które mogą wyniknąć z wykorzystania AI w rekrutacji. Przekonajmy się, jak odpowiednie zastosowanie sztucznej inteligencji może zrewolucjonizować proces rekrutacyjny, tworząc zróżnicowane, ale też bardziej sprawiedliwe i otwarte środowisko pracy dla wszystkich.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Trudno zmierzyć lukę płacową
Kadry i Płace
Nowe obciążenia dla firm organizujących staże
Kadry i Płace
Jeżeli zatrudnieni chcą oszczędzać, mikroprzedsiębiorca musi wdrożyć program
Kadry i Płace
Zwolnienie lekarskie to nie czas na wyjazd, remont czy porządki w ogrodzie
Kadry i Płace
Wypadek w podróży służbowej to nie zawsze wypadek przy pracy
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama