Jak pracodawca może się bronić przed anonimowym hejtem w sieci?

Obecnie, aby pozwać autora wpisu internetowego, który naruszył dobra osobiste pracodawcy, musi on w pozwie podać jego dane. Ustawa antyhejterska wprowadzi tzw. ślepy pozew.

Publikacja: 14.11.2024 04:45

Jak pracodawca może się bronić przed anonimowym hejtem w sieci?

Foto: Adobe Stock

W dobie mediów społecznościowych anonimowość stała się normą, a wraz z nią pojawiły się nowe wyzwania w sferze wyrażania opinii online. Autorzy opinii zdecydowanie częściej publikują je w sieci, jeżeli nie trzeba liczyć się z konsekwencjami ani podpisywać pod nimi własnym nazwiskiem.

Anonimowość, choć z pozoru sprzyja wolności wypowiedzi, w rzeczywistości tworzy idealne warunki dla negatywnych emocji i agresywnych ataków. Jest to szczególnie widoczne na platformach, w których pracownicy systematycznie umieszczają wpisy w internecie o swoich pracodawcach, ze zdecydowanym naciskiem w kierunku tych negatywnych niż pozytywnych doświadczeń. Co więcej, nie zawsze mają one odzwierciedlenie w rzeczywistości lub są mocno przejaskrawione. A przecież każdy taki wpis wpływa na postrzeganie pracodawców na rynku pracy w oczach potencjalnych pracowników czy kontrahentów, osłabiając ich pozycję i budując wyobrażenie w dużej mierze dalekie od prawdy.

Pozostało 88% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Wigilia, czyli ktoś musi pracować, żeby nie pracować mógł ktoś
Kadry i Płace
Powódź 2024. Nowe formy pomocy dla firm i pracowników
Kadry i Płace
Współpraca ze związkami zawodowymi. Pracodawców czekają nowe obowiązki
Kadry i Płace
Działania odwetowe. Czy ochrona sygnalisty działa jak immunitet?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Kadry i Płace
Czy urlop wypoczynkowy trzeba rozliczać odrębnie dla każdej umowy?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką