Jak pracodawca może się bronić przed anonimowym hejtem w sieci?

Obecnie, aby pozwać autora wpisu internetowego, który naruszył dobra osobiste pracodawcy, musi on w pozwie podać jego dane. Ustawa antyhejterska wprowadzi tzw. ślepy pozew.

Publikacja: 14.11.2024 04:45

Jak pracodawca może się bronić przed anonimowym hejtem w sieci?

Foto: Adobe Stock

W dobie mediów społecznościowych anonimowość stała się normą, a wraz z nią pojawiły się nowe wyzwania w sferze wyrażania opinii online. Autorzy opinii zdecydowanie częściej publikują je w sieci, jeżeli nie trzeba liczyć się z konsekwencjami ani podpisywać pod nimi własnym nazwiskiem.

Anonimowość, choć z pozoru sprzyja wolności wypowiedzi, w rzeczywistości tworzy idealne warunki dla negatywnych emocji i agresywnych ataków. Jest to szczególnie widoczne na platformach, w których pracownicy systematycznie umieszczają wpisy w internecie o swoich pracodawcach, ze zdecydowanym naciskiem w kierunku tych negatywnych niż pozytywnych doświadczeń. Co więcej, nie zawsze mają one odzwierciedlenie w rzeczywistości lub są mocno przejaskrawione. A przecież każdy taki wpis wpływa na postrzeganie pracodawców na rynku pracy w oczach potencjalnych pracowników czy kontrahentów, osłabiając ich pozycję i budując wyobrażenie w dużej mierze dalekie od prawdy.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Koklusz, odra i covid milsze od szczepionki? Wzrost zachorowań to problem dla firm
Kadry i Płace
Akta pracownicze. Czy i jak przejść z wersji papierowej na elektroniczną?
Kadry i Płace
PFRON. Od kiedy wyższe dopłaty do pensji niepełnosprawnych?
Kadry i Płace
Czy szef może zmusić pracownika do zaszczepienia się?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Co musi zawierać informacja zwrotna?