W dobie mediów społecznościowych anonimowość stała się normą, a wraz z nią pojawiły się nowe wyzwania w sferze wyrażania opinii online. Autorzy opinii zdecydowanie częściej publikują je w sieci, jeżeli nie trzeba liczyć się z konsekwencjami ani podpisywać pod nimi własnym nazwiskiem.
Anonimowość, choć z pozoru sprzyja wolności wypowiedzi, w rzeczywistości tworzy idealne warunki dla negatywnych emocji i agresywnych ataków. Jest to szczególnie widoczne na platformach, w których pracownicy systematycznie umieszczają wpisy w internecie o swoich pracodawcach, ze zdecydowanym naciskiem w kierunku tych negatywnych niż pozytywnych doświadczeń. Co więcej, nie zawsze mają one odzwierciedlenie w rzeczywistości lub są mocno przejaskrawione. A przecież każdy taki wpis wpływa na postrzeganie pracodawców na rynku pracy w oczach potencjalnych pracowników czy kontrahentów, osłabiając ich pozycję i budując wyobrażenie w dużej mierze dalekie od prawdy.