Aktualizacja: 19.04.2025 05:56 Publikacja: 17.04.2025 05:55
Praca w dni wolne jest ściśle uregulowana i wymaga właściwej kompensacji.
Foto: Adobe Stock
W dobie dynamicznych zmian na rynku pracy, powszechnej pracy zdalnej i globalnego działania firm w różnych strefach czasowych, wykonywanie obowiązków zawodowych w dni wolne – w tym w niedziele i święta – przestaje być wyjątkiem, a staje się codziennością. Coraz więcej pracowników, czy to z wyboru, czy z konieczności narzuconej przez konkurencję, pozostaje dostępnych również poza standardowymi godzinami pracy. Sprawdzanie skrzynki mailowej i odpowiadanie na maile klienta stają się nawykiem, towarzyszącym także w dni wolne od pracy i w sytuacjach prywatnych. Ale jak długo taka dostępność po godzinach może być bezpieczna z punktu widzenia prawa pracy? Jak pokazują przepisy – niezbyt długo. Praca w dni wolne jest bowiem ściśle uregulowana i wymaga właściwej kompensacji. W przeciwnym razie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Również dla pracodawcy.
W biurowcach nie gasi się już światła o 23:00. Praca po godzinach przeniosła się do domów.
W tym roku 3 maja wypada w sobotę. Kiedy pracownikowi należy się wolne?
Częstym przedmiotem sporów z ZUS jest wysokość wynagrodzenia ustalonego przez strony w umowie o pracę. W razie z...
Na co zwrócić uwagę, by umowa podpisana z samozatrudnionym była zgodna z prawem? Błąd może pociągnąć za sobą kon...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Choć wymiar zwolnienia z powodu siły wyższej jest taki sam jak zwolnienia z tytułu opieki, a ich cel podobny, wy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas