Aktualizacja: 19.02.2020 12:36 Publikacja: 19.02.2020 15:45
Foto: 123RF
Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 Dyrektywy 96/71 (Dyrektywa 96/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 16 grudnia 1996 r. dotycząca delegowania pracowników w ramach świadczenia usług; dalej: Dyrektywa) „pracownik delegowany oznacza pracownika, który przez ograniczony okres wykonuje swoją pracę na terytorium innego Państwa Członkowskiego, niż państwa, w którym zwyczajowo pracuje". W ramach swobody świadczenia usług na terenie Unii Europejskiej, pracodawcy mogą delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich w celu wykonywania na ich terytorium pracy. Dzięki mechanizmowi delegowania pracowników po stronie pracodawcy nie powstaje obowiązek zakładania w innym państwie członkowskim siedziby bądź oddziału spółki.
Możliwość wykonywania pracy na rzecz osoby trzeciej (outsourcing) przez cudzoziemca zależy od modelu współpracy.
Wbrew zapowiedziom ws. zmian w zatrudnianiu pracowników, pracodawcy nie będą musieli podawać informacji o wynagr...
Urlopy bezpłatne powodują zawieszenie stosunku pracy w obszarze obowiązków pracowniczych, jednak nie następuje t...
Zakres obowiązków i miejsce wykonywania pracy przy rozszerzeniu stosunku pracy mogą się różnić - orzekł Sąd Najw...
Bieg miesięcznego terminu rozpoczyna się dopiero od chwili, w której pracodawca uzyskał wiarygodne informacje, u...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas