Aktualizacja: 19.02.2020 12:36 Publikacja: 19.02.2020 15:45
Foto: 123RF
Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 Dyrektywy 96/71 (Dyrektywa 96/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 16 grudnia 1996 r. dotycząca delegowania pracowników w ramach świadczenia usług; dalej: Dyrektywa) „pracownik delegowany oznacza pracownika, który przez ograniczony okres wykonuje swoją pracę na terytorium innego Państwa Członkowskiego, niż państwa, w którym zwyczajowo pracuje". W ramach swobody świadczenia usług na terenie Unii Europejskiej, pracodawcy mogą delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich w celu wykonywania na ich terytorium pracy. Dzięki mechanizmowi delegowania pracowników po stronie pracodawcy nie powstaje obowiązek zakładania w innym państwie członkowskim siedziby bądź oddziału spółki.
Część związków zawodowych potrafi być partnerem dialogu. Inne przyjmują postawę konfrontacyjną i współpraca z ni...
Browary Warszawskie i wrocławska Kępa Mieszczańska to propozycja Echo Group dla inwestorów zainteresowanych wykończonymi mieszkaniami w prestiżowych lokalizacjach, gotowymi do zarabiania od zaraz.
Aby zdobyć niebieską kratę, cudzoziemiec może przedstawić krótszą niż dotychczas umowę, zawartą z pracodawcą. Ła...
W wielu firmach relacje ze związkami zawodowymi funkcjonują na podstawie nieformalnych ustaleń, dawnych przyzwyc...
Przez pierwsze pięć dni niezdolności do pracy spowodowanej nadużyciem alkoholu, pracownik nie otrzyma zasiłku. K...
Sąd pracy nie ma prawa badać, czy decyzja o likwidacji stanowiska była racjonalna. To pracodawca decyduje, jak z...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas