Rezygnacja pracownika z PPK: problem z rozliczeniem wpłat

Gdy pracownik rezygnuje z uczestnictwa w planie kapitałowym, należy odpowiednio rozliczyć pobrane od niego wpłaty, które jeszcze nie trafiły do PPK. Niejasne jest jednak, jak należy to zrobić.

Publikacja: 22.01.2020 17:00

Rezygnacja pracownika z PPK: problem z rozliczeniem wpłat

Foto: Adobe Stock

Interpretacyjne problemy związane z zakresem rozliczeń pobranych wpłat na pracowniczy plan kapitałowy (PPK) w razie rezygnacji uczestnika, to przykład tego, jak niestaranność legislacyjna może skomplikować nawet rzeczy proste i banalne. Poniżej podsumuję dotychczasowe potyczki w próbie zrozumienia art. 23 ust. 4 ustawy z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (DzU poz. 2215 ze zm.; dalej: ustawa o PPK).

Niefortunny przepis

Pozostało 98% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Wigilia, czyli ktoś musi pracować, żeby nie pracować mógł ktoś
Kadry i Płace
Powódź 2024. Nowe formy pomocy dla firm i pracowników
Kadry i Płace
Współpraca ze związkami zawodowymi. Pracodawców czekają nowe obowiązki
Kadry i Płace
Działania odwetowe. Czy ochrona sygnalisty działa jak immunitet?
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Kadry i Płace
Czy urlop wypoczynkowy trzeba rozliczać odrębnie dla każdej umowy?