Aktualizacja: 15.01.2020 15:27 Publikacja: 15.01.2020 16:15
Foto: Fotolia.com
Za wypadek przy pracy odpowiada pracodawca. O ile jednak ciążą na nim obowiązki, od których nie może się uwolnić (jak ustalenie przyczyn wypadku i zapobieżenie podobnym w przyszłości), tak odpowiednia polisa ubezpieczeniowa może go uchronić przed finansowymi skutkami takich wypadków.
OC pracodawcy stanowi najczęściej ofertę dodatkową dla pracodawców w ramach pakietu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej lub użytkowania mienia oferowanego przedsiębiorcom. To ubezpieczenie, w formie klauzuli dodatkowej do standardowego pakietu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, jest dedykowane firmom zatrudniającym pracowników, którzy mogą doznać szkody w czasie wykonywania pracy lub w związku z nią. Oznacza to, że na podstawie odpowiedniej klauzuli zostaje rozszerzony podstawowy wariant ubezpieczenia o dodatkową ochronę pracowników. Dzięki temu w razie wypadku to ubezpieczyciel, a nie pracodawca, zrekompensuje poszkodowanemu poniesione szkody.
Możliwość wykonywania pracy na rzecz osoby trzeciej (outsourcing) przez cudzoziemca zależy od modelu współpracy.
Wbrew zapowiedziom ws. zmian w zatrudnianiu pracowników, pracodawcy nie będą musieli podawać informacji o wynagr...
Urlopy bezpłatne powodują zawieszenie stosunku pracy w obszarze obowiązków pracowniczych, jednak nie następuje t...
Zakres obowiązków i miejsce wykonywania pracy przy rozszerzeniu stosunku pracy mogą się różnić - orzekł Sąd Najw...
Bieg miesięcznego terminu rozpoczyna się dopiero od chwili, w której pracodawca uzyskał wiarygodne informacje, u...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas