Aktualizacja: 15.01.2020 15:27 Publikacja: 15.01.2020 16:15
Foto: Fotolia.com
Za wypadek przy pracy odpowiada pracodawca. O ile jednak ciążą na nim obowiązki, od których nie może się uwolnić (jak ustalenie przyczyn wypadku i zapobieżenie podobnym w przyszłości), tak odpowiednia polisa ubezpieczeniowa może go uchronić przed finansowymi skutkami takich wypadków.
OC pracodawcy stanowi najczęściej ofertę dodatkową dla pracodawców w ramach pakietu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej lub użytkowania mienia oferowanego przedsiębiorcom. To ubezpieczenie, w formie klauzuli dodatkowej do standardowego pakietu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, jest dedykowane firmom zatrudniającym pracowników, którzy mogą doznać szkody w czasie wykonywania pracy lub w związku z nią. Oznacza to, że na podstawie odpowiedniej klauzuli zostaje rozszerzony podstawowy wariant ubezpieczenia o dodatkową ochronę pracowników. Dzięki temu w razie wypadku to ubezpieczyciel, a nie pracodawca, zrekompensuje poszkodowanemu poniesione szkody.
W biurowcach nie gasi się już światła o 23:00. Praca po godzinach przeniosła się do domów.
Praca w dni wolne jest ściśle uregulowana i powinna być zrekompensowana. Pracodawca, który tego nie dopilnuje, m...
W tym roku 3 maja wypada w sobotę. Kiedy pracownikowi należy się wolne?
Częstym przedmiotem sporów z ZUS jest wysokość wynagrodzenia ustalonego przez strony w umowie o pracę. W razie z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Na co zwrócić uwagę, by umowa podpisana z samozatrudnionym była zgodna z prawem? Błąd może pociągnąć za sobą kon...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas