Karol Sowa: Polskie firmy technologiczna na celowników przejmujących

W jakiej kondycji jest rynek fuzji i przejęć w Polsce? Jakie branże cieszą się szczególnym zainteresowanie i jak rysuje się przyszłość? Przemysław Tychmanowicz rozmawiał o tym w programie Rzecz o Biznesie z Karolem Sową, partnerem zarządzającym w kancelarii White Owl.

Publikacja: 04.10.2024 14:00

Karol Sowa, partner zarządzający, White Owl

Karol Sowa, partner zarządzający, White Owl

Foto: tv.rp.pl

Jak podkreśla Karol Sowa na rynek fuzji i przejęć w Polsce można patrzeć z optymizmem. - Rynek fuzji i przejęć w Polsce jest ogólnie w bardzo dobrej. Trzeba jednak pamiętać, że jest to też rynek bardzo złożony, dotyka on wielu branż – dodaje ekspert. Jak zwraca uwagę szczególnym zainteresowaniem kupujących cieszą się firmy, które działają w obszarze IT i technologii.- Przez ostatnie lata polskim produktem eksportowym były nasze firmy IT. Wielu inwestorów zagranicznych, funduszy private equity, jak i strategicznych inwestorów wybierało się na zakupy w Polsce po to by przejmować spółki IT. Kilka lat temu zajęła się fala przejmowania i konsolidowania software house. Teraz ten rynek nieco przygasł i wrócił do normalności. Dalej jednak wiele podmiotów konsoliduje ten rynek, ale mamy do czynienia z nowym gorącym tematem. Są to wszystkie rozwiązania technologiczne związane z AI i gospodarką cyfrową – mówi Sowa. Prym w gronie przejmujących wiodą zaś fundusze private equity.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Magazyn o biznesie
Pułapki wakacyjne w finansach
Magazyn o biznesie
Kulik: walka z długami alimentacyjnymi idzie w złym kierunku
Magazyn o biznesie
Sprycha: polskie firmy nie chcą być tylko hubem dla Ukrainy
Magazyn o biznesie
Kruk: wiara w siebie jest bardziej kluczowa niż szczęście
Magazyn o biznesie
Drożyzny (raczej) nie będzie. Deszcze ulżyły rolnictwu
Reklama
Reklama