Aktualizacja: 28.04.2025 07:47 Publikacja: 30.12.2024 16:42
Foto: firma.rp.pl
Niejeden pracownik biurowy zaczął pracować zdalnie jeszcze przed pandemią. Rzadko jednak odbywało się to oficjalnie, chociażby z uwagi na przepisy regulujące tzw. telepracę, które weszły w życie ponad 17 lat temu, dokładnie 16 października 2007 roku. Ówczesne regulacje wymagały m.in. zawarcia oddzielnej umowy za zgodą pracownika, specyficznie były także uregulowane kwestie dotyczące BHP. Ponadto, pracodawcy nie mieli poczucia wystarczającego nadzoru nad pracownikiem. Bardzo dużo zmieniło się od momentu wybuchu pandemii Covid-19, który miał miejsce pod koniec pierwszego kwartału 2020 r. Hasło: „Zostań w domu. Chronisz w ten sposób siebie i innych” zyskało niebagatelne znaczenie i popularność, a w wielu branżach stało się wręcz obowiązkową zasadą. Firmy zaczęły masowo przechodzić na pracę zdalną na podstawie ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 oraz innymi chorobami zakaźnymi.
Realizacja inwestycji infrastrukturalnych – jak w przypadkach Ostrołęki czy Olefin III – wymaga nie tylko odwagi...
Postępowanie o ustalenie płci metrykalnej nie ma uregulowań prawnych, dlatego sądy stosowały procedurę podobną d...
Sztuczna inteligencja to rewolucyjne narzędzie, ale też pole minowe dla nieostrożnych użytkowników. Choć AI może...
Częstą praktyką dłużników przed ogłoszeniem upadłości jest rozporządzanie majątkiem na szkodę wierzycieli. Dział...
Standardowa umowa najmu może nie wystarczyć, by ochronić właściciela przed nieuczciwym najemcą. Kluczem do skute...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas