Niejeden pracownik biurowy zaczął pracować zdalnie jeszcze przed pandemią. Rzadko jednak odbywało się to oficjalnie, chociażby z uwagi na przepisy regulujące tzw. telepracę, które weszły w życie ponad 17 lat temu, dokładnie 16 października 2007 roku. Ówczesne regulacje wymagały m.in. zawarcia oddzielnej umowy za zgodą pracownika, specyficznie były także uregulowane kwestie dotyczące BHP. Ponadto, pracodawcy nie mieli poczucia wystarczającego nadzoru nad pracownikiem. Bardzo dużo zmieniło się od momentu wybuchu pandemii Covid-19, który miał miejsce pod koniec pierwszego kwartału 2020 r. Hasło: „Zostań w domu. Chronisz w ten sposób siebie i innych” zyskało niebagatelne znaczenie i popularność, a w wielu branżach stało się wręcz obowiązkową zasadą. Firmy zaczęły masowo przechodzić na pracę zdalną na podstawie ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19 oraz innymi chorobami zakaźnymi.